آذری جهرمی خبر داد

پافشاری دستگاه قضا بر ادامه فیلتر تماس صوتی تلگرام/ رئیس جمهور پیگیر حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام و باز کردن آن در اختیار وزارت ارتباطات نیست و مرجع قضایی به عنوان صادر کننده این حکم بر روی آن پافشاری می‌کند.

پافشاری دستگاه قضا بر ادامه فیلتر تماس صوتی تلفن/ پیگیری حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور توسط رئیس جمهور در نیویورکبه گزارش خبرنگار حوزه ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در رابطه با فیلترینگ اینترنت اظهار کرد: دستورالعملی را برای غیر همسان‌سازی نظام فیلترینگ در اینترنت و همچنین چارچوب فنی آن را برای ارائه به دادستانی آماده کردیم.

وی افزود: بر اساس مذاکرات انجام شده با دادستانی کل کشور مسئله غیر همسان سازی نظام فیلترینگ مورد موافقت قرار گرفته و برای آن شروطی در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیشنهاد دادستانی را در این باره بررسی کردیم و پاسخ لازم را برای اجرای این پروژه آماده کردیم که امیدواریم مورد تایید قرار گیرد تا بتوانیم مدل دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت را بر اساس موقعیت جغرافیایی، سن و سایر شرایط کاربران تعریف و فیلترینگ را بر مبنای آن‌ها بر روی سایت‌های اینترنتی اعمال کنیم.

عدم موافقت دستگاه قضا با رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام

آذری جهرمی در رابطه با رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام تصریح کرد: در مورد رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام وعده ای نداده ام، بلکه برای پیگیری این موضوع وعده داده ام و آن را نیز به دلیل مطالبه کاربران و مردم پیگیری کرده ام.

وی افزود: رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام و باز کردن آن در اختیار وزارت ارتباطات نیست و مرجع قضایی به عنوان صادر کننده این حکم بر روی آن پافشاری می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو مرحله موضوع رفع فیلتر تماس صوتی تلگرام و باز کردن آن را پیگیری کردیم، اما دستگاه قضا اعتقادی به باز کردن این دسترسی ندارد.

آذری جهرمی تصریح کرد: مطالب مطرح شده درباره شرایط اقتصادی و کاهش درآمد اپراتورها در خصوص این سرویس درست نیست و نگاه دستگاه قضایی به فیلتر تماس صوتی تلگرام در چارچوب مسایل امنیتی است.

وی تاکید کرد: همچنان وزارت ارتباطات این موضوع را پیگیری می‌کند و کاربران می‌توانند از سرویس‌های مختلف دیگری که دارای امکان برقراری تماس صوتی هستند، استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کاهش حجم میزان دقایق مکالمات تلفنی نشان می دهد که بخش اعظمی از سهم مکالمات به سمت استفاده از اپلیکیشن های موبایل رفته است.

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور توسط رئیس جمهور

آذری جهرمی درباره پیگیری موضوع حذف اپلیکیشن های ایرانی از فروشگاه های اپلیکیشن خارجی مانند اپل و گوگل، در سفر رئیس جمهور به نیویورک خبر داد و تصریح کرد: موضوع تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی توسط شرکت‌های خارجی با انجام مذاکراتی از سوی وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به نیویورک پیگیری‌های اولیه برای شفاف سازی دلایل این تحریم‌ها انجام شده و در حال حاضر مسئله شفاف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مقررات ویژه‌ای برای حذف و تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌های اپلیکیشن خارجی وجود ندارد، بلکه شرکت‌های آمریکایی به دلیل تهدیدهای دولت جدید خود در این باره ریسک نکردند و برای آن که مورد بازرسی دولت آمریکا نباشند نسبت به تحریم اپلیکیشن‌های ایرانی اقدام کرده‌اند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد:پیگیری‌ها برای رفع این مشکل به زمان زیادی نیاز دارد و در حال حاضر نیز مذاکرات شرکت‌های خارجی آغاز شده و به لحاظ حقوقی کار در جریان است.

انتهای پیام/

موافقت دادستانی با اجرای فیلترینگ غیرهمسان اینترنت برای کاربران ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
درود بر وزیر ارتباطات جهرمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۶ دی ۱۳۹۶
اینستاگرام و چرا فیلتر نمیکنید فقط پیام رسان ایرانی
آخرین اخبار