نماینده مردم بستان آباد در مجلس از گازرسانی به ۱۵ روستای شهرستان بستان‌آباد خبرداد.

گازرسانی به ۱۵ روستای شهرستان بستان‌آبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمد وحدتی‌ نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال در ۱۵ روستای بستان‌آباد لوله‌کشی گاز صورت گرفته،گفت: لوله‌کشی ۱۷ روستای دیگر نیز در دست پیمانکار است و قول می‌دهم تا پایان سال آینده هیچ روستایی بدون گاز نباشد.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک بستان‌آباد و روستاهای اطراف آن ابراز کرد:تمام مسافران در حال تردد به داخل و حتی خارج کشور معمولاً از این منطقه عبور می‌کنند که دلیلی است تا بستان‌آباد به معنای واقعی آباد باشد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت:نیاز به شناسایی نقاط کور شهری وجود دارد تا با تبادل افکار اقدام به حل مشکلات مردم کنیم.

وی، به فعالیت‌ها در زمینه درمان تامین اجتماعی اشاره و تصریح کرد:اخیراً با حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی،کلنگ‌زنی درمانگاه بستان‌آباد که یک پروژه بسیار ضروری است، انجام گرفت.

وحدتی بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که بیش از ۱۰ سال در مجلس مطرح شده ولی مدام از کمیسیون‌ها به صحن مجلس و از مجلس به کمیسیون‌ها انتقال داده می‌شد، موضوع مستمری‌بگیران بازنشسته روستایی و عشایر است که به دلیل بار مالی زیاد هیچ‌وقت مصوب نشده بود.

وی افزود:سال گذشته با تلاش فراوان در کمیسیون اجتماعی و صحن مجلس این طرح تصویب شد و از طریق دولت به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است و در حال حاضر فردی با سن ۷۰ سال در روستاها و عشایر که ۱۰ سال بیمه تامین اجتماعی واریز کرده، می‌تواند شامل اخذ مستمری بازنشستگی شود.

نماینده مردم بستان‌آباد با بیان اینکه در خود بستان‌آباد ۳۰۰ نفر تحت پوشش مستمری بازنشستگی طرح قرار گرفتند،گفت: طبق شناسایی انجام گرفته یک‌هزار و ۲۰۰ نفر دیگر نیز شامل این مصوبه مستمری‌بگیر هستند که تا پایان سال آنها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید به مشکلات بهداشت و درمان مردم بستان‌آباد خاطرنشان کرد: مشکلاتی از قبیل اورژانس، وجود پزشک متخصص و سونوگرافی وجود داشت که با اقدامات کارساز توانستیم در سال‌جاری ۱۳ پروژه مراکز بهداشتی،درمانی و خانه‌های بهداشتی را اجرایی سازیم.

وحدتی با اشاره به اینکه مشکل نبود سونوگرافی در بیمارستان بستان‌آباد به یک معضل و دغدغه تبدیل شده بود، ادامه داد:در حال حاضر این موضوع حل شده و دو سونوگرافیست زن و مرد مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد:در روزهای آتی ICU و CCU توسط مسؤولان بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ازدیاد تردد خودرو در جاده ترانزیتی بستان‌آباد ابراز کرد:متاسفانه آمار تصادفات در این منطقه بالاست و نیاز به تجهیز بیمارستان بستان‌آباد وجود دارد تا با اقدامات به موقع جلوی تلفات بیش از اندازه جاده‌ای را بگیرد.

وی در ادامه به دریافت یک‌هزار تن قیر یارانه برای شهر بستان‌آباد و یک‌هزار و۲۰۰ تن برای روستاهای اطراف شهر در سال‌جاری اشاره کرد و گفت:اکثر روستاهای شهری، طرح هادی و جاده‌های ارتباطی آسفالت شده است.

وحدتی خاطرنشان کرد: اخیراً در روند استخدام ۲۱ نفر از مربیان مهدکودک‌ها مشکلی ایجاد شده بود که با پیگیری مشکل همه آنها حل شده و به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

وی با اشاره به حذف ۶ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد بستان‌آباد تصریح کرد: طبق دستور اخد شده ،سه رشته برای ترم جدید فعال خواهد شد و سه رشته دیگر نیز در روزهای آتی حل خواهد شد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه امسال در ۱۵ روستای بستان‌آباد لوله‌کشی گاز صورت گرفته،گفت: لوله‌کشی ۱۷ روستای دیگر نیز در دست پیمانکار بوده است.

وی افزود: قول می‌دهم تا پایان سال آینده هیچ روستای بستان‌آباد بدون گاز نخواهد بود.

وحدتی اذعان داشت: در روزهای آتی برنامه آبیاری تحت فشار در ۲۴۰ هکتار پایاب سد وحدت، ۱۲۰ هکتار در روستای «سقین سرا»، ۱۲۰ هکتار روستای «کوت‌کندی» را خواهیم داشت.

وی با اشاره به آب آشامیدنی روستاهای اطراف بستان‌آباد بیان کرد: در چند روز گذشته دستور شروع پروژه تامین آب آشامیدنی روستای «دهناب» و «ترکان بورون» گرفته شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌جاری به ۱۸۰ نفر از بازنشسته‌ها خدمات درمانی، آموزشی و وام اعطا شده است.

وی با اشاره به درخواست از استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص احداث ساختمان جدید فرمانداری بستان‌آباد،گفت: طبق جلسه با ریاست مدیریت و برنامه و بودجه استان، موضوع ساختمان فرمانداری، احداث چمن مصنوعی، حل مشکل سالن «قره بالا» و آبرسانی «قوری‌گل» حل شده است.

وحدتی خاطرنشان کرد: قول ساخت دو مدرسه، دو مسجد، یک خانه بهداشت و تامین درمان ۱۰ زوج نازا نیز توسط بنیاد برکت را گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ش

رفع مشکل آبرسانی قوری‌گل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.