رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: سخت گیری بانک‌ها و سود بالا، صاحبان واحد‌های تولیدی را از دریافت تسهیلات پشیمان می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شاهرودی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: سخت گیری بانکها و سود بالا، صاحبان واحدهای تولیدی را از دریافت تسهیلات پشیمان می کند و امسال تعداد متقاضیان برای دریافت تسهیلات کاهش یافته است.

شاهرودی گفت: طی سال‌های گذشته برخی از واحد‌های تولیدی با مشکلاتی همراه شدند که تعدادی از آن‌ها نیمه فعال و یا تعطیل شده و برای راه اندازی مجدد این واحد‌ها ارائه تسهیلات رونق تولید در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: سود بالا و سخت گیری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی آنقدر زیاد است که برخی از متقاضیان و صاحیان واحد‌ها از دریافت وام پشیمان می‌شوند و متاسفانه عدم همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات سبب شده تا کمر واحد‌های تولیدی خم شود.

شاهرودی اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۰ نفر از صاحبان واحد‌های تولیدی که با مشکلات مالی روبرو بودند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند، اما سخت گیری و سود بالا و همچنین مهلت زمان اندک برای بازپرداخت وام سبب شده تا امسال استقبال برای دریافت وام کاهش یابد و از ابتدای سال تا کنون تنها ۷۰ نفر متقاضی برای تسهیلات ثبت نام کرده اند.

به گفته وی با توجه به این که اگر تسهیلات به موقع، با سود اندک و مدت زمان بازپرداخت طولانی به واحد‌های نیمه فعال و یا تعطیل برای رونق مجدد پرداخت شود علاوه بر تولید مجدد، اشتغال هم افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/د

 

سخت گیری بانکها و سود بالا، صاحبان واحدهای تولیدی را از دریافت تسهیلات پشیمان می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.