معتادان بهبودیافته باید موردحمایت باشند چراکه آنان نیز مسلمان بوده و باید راهکارهای فرهنگی دستگیری از این قشر در جامعه تبیین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در نشست هماهنگی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر استان سمنان با بیان اینکه معتادان نیز برادران دینی و مسلمان ما هستند، گفت: معتادان بهبودیافته باید موردحمایت باشند چراکه آنان نیز مسلمان هستند لذا باید راهکارهای فرهنگی دستگیری از این قشر در جامعه تبیین شود.


وی افزود: فرهنگ کمک و دستگیری از معتادان بهبودیافته در استان سمنان می‌بایست تبیین و سپس ترویج شود که دراین‌بین نقش دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد قطعاً نقشی مؤثر در پیشگیری از مصرف مواد مخدر  دارد.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان افزود: دو راهکار برای مقابله پدید شوم اعتیاد در جامعه وجود دارد که نخستین آن‌ها استفاده از زور و دیگری انجام کار فرهنگی و آموزشی است.


وی اظهار داشت: تفاوت این دو راه مقابله با اعتیاد آن است که آموزش و فرهنگ‌سازی می‌تواند پیشگیری و مقابله با اعتیاد را با خود به همراه آورد اما زور خیر؛ لیکن باید به دنبال ترویج فرهنگ مقابله با پدیده شوم اعتیاد باشیم.


قنبری بابیان اینکه امروز باید به جوانان معتاد و بهبودیافته استان سمنان یاری رساند، افزود: مدیران عامل شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نباید صرف ارسال گزارش ناپخته اقدام به اخراج کارگران کنند چراکه وظیفه کارفرما در مرحله اول حفظ کارگر محسوب می‌شود.


انتهای پیام / د


معتادان بهبود یافته در استان سمنان باید حمایت شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار