معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تمامی واحدهای مسکن مهر اراک در حال ساخت و 360 واحد مسکن مهر تا شهریور ماه سال 97 به متقاضیان تحویل داده می شود.

تحویل 360 واحد مسکن مهر تا شهریور ماه سال آینده / ساخت 1 هزار واحد مسکن اجتماعی با همکاری کمیته امدادحمید رضا عظمیان مدیر عامل سازمان زمین ومسکن در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی واحدهای مسکن مهر در اراک تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری می رسد اظهار کرد :در تمامی شهرهای اراک حدود 360 واحد مسکن مهر در حال ساخت است که تا نیمه دوم سال 97 به بهره برداری می رسد.

وی، در خصوص مسکن اجتماعی گفت: ساخت حدود 1 هزار واحد مسکن اجتماعی با همکاری کمیته امداد درآینده نزدیک شروع و تامین می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی، در خصوص ایجاد کمربند فضای سبز در شهرستان های استان اراک تصریح کرد: 300 هکتار از اراضی این سازمان در اختیار شهرداری قرار گرفته و این در ادامه 400 هکتاری است که در گذشته واگذار شده بود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: برای رشد گردشگری در مناطق ساوه ، محلات و شهرک های صنعتی، اراضی واگذار شده است.

عظیمیان با بیان اینکه، سازمان ملی زمین‌ و‌ مسکن زمین‌های موردنیاز در شهر اراک را به صورت معارض و یا تغییر کاربری برای مسکن اجتماعی تامین می کند اذعان کرد: کمیته امداد امام خمینی مسوولیت احداث مسکن اجتماعی را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: پروژه مشارکتی برای مسکن اجتماعی به تعداد 52 واحد با همکاری کمیته امداد در دست ساخت است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان گفت: برای بررسی آثار زلزله و نحوه مقاوم سازی واحدهای مسکونی از مشاوران متخصص، استفاده و در قالب پیمانکاری برای بازسازی این واحدها استفاده می کنیم.

براساس این گزارش بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی نسبت به انتخاب مشاور، به منظور تعیین خسارت‌ها و نحوه ساخت و سازها، سازمان ملی زمین و مسکن، مشاور زبده، باتجربه و حرفه‌ای را انتخاب کرده است.

گفتنی است، با وقوع زلزله در کرمانشاه بسیاری از کارشناسان خبره و متخصص به این مناطق اعزام شده اند تا از نزدیک از نحوه مقاوم سازی واحدها با خبر شوند. بسیاری از واحدهای که در زلزله اخیر کرمان از طریق تسهیلات مسکن روستایی مقاوم سازی شده بودند آسیب کمتری دیده اند.

 انتهای پیام/

انتخاب مشاور برای بررسی آثار زلزله کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار