مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: کارخانه ورق و فوم آریا مَکُّران با ظرفیت سالانه هزار تن در این منطقه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار  اظهار داشت: این کارخانه با هدف ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است و توانسته برای ۲۲ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

کردی بیان کرد: تولید و اشتغال از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار است که در این راستا از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می‌کند.

افتتاح کارخانه ورق و فوم با ظرفیت هزار تن در منطقه آزاد چابهار

وی افزود: منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در طول ۲۴ سال گذشته برای ایجاد اشتغال و تولید داشته به طوری که سه هزار و ۱۶۸ شرکت داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری و تولید و ایجاد اشتغال در این منطقه تا کنون نام نویسی کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: این سازمان با هدف ایجاد و تثبیت فضای اطمینان بخش برای فعالان اقتصادی و تلاش برای ایجاد امکانات و تسهیلات و اجرای قوانین سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای واحد‌های مختلف تولیدی فعالیت می‌کند.

منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ در هیات وزیران به تصویب رسید و در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۷۱ همزمان با مناطق آزاد کیش و قشم توسط مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت ایران اسلامی به طور رسمی افتتاح شد.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

راه اندازی  کارخانه ورق و فوم در منطقه آزاد چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.