رئیس جمعیت هلال احمر خوانسار گفت: پد فرود بالگرد در محل پایگاه تیدرجان در حال احداث است که می‌تواند منطقه غرب استان را در زمان اعزام مصدومان حوادث مختلف به اصفهان پوشش‌‌‌دهی ‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علمدار فروغی  با اشاره به کمک‌های ارسال شده به مردم زلزله‌زده کرمانشاه، اظهار کرد: بلافاصله پس از زلزله کرمانشاه دو دستگاه خودرو آمبولانس به همراه هشت نفر از پرسنل و نجات‌گران از جمعیت هلال احمر خوانسار به کرمانشاه اعزام و در مدت 2 هفته در این مناطق امدادرسانی انجام دادند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار نیز توسط جمعیت هلال احمر 7 پایگاه جمع‌آوری کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه برپا شد، تصریح کرد: 7 محموله  شامل خوراک، پوشاک و وسائل گرمایشی و غیره به منطقه زلزله‌‌زده کرمانشاه ارسال شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خوانسار با اشاره به اینکه تا کنون 4 دستگاه کانکس که با هزینه مردمی ساخته شده بود به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه  ارسال شده است، اذعان کرد: از سوی مردم و خیرین  مبلغ 11 میلیون تومان برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه به حساب 99999 جمعیت هلال احمر واریز شده است.

وی با بیان اینکه اکنون 300 داوطلب در جمعیت هلال احمر در خدمات رسانی فعالیت دارند، افزود: 2 هزار داوطلب افتخاری عضو جمعیت هلال احمر شهرستان خوانسار هستند.

فروغی با اشاره به اینکه دو پایگاه امداد رسانی به صورت کانکس در ورودی‎های شهر حوادث جاده‌ای و شهری را پوشش می‌‌دهند، افزود: عملیات احداث ساختمان در محل این دو پایگاه در حال اجرا است.

وی بیان داشت: در سال جاری حوادث جاده‌ای بالاترین آمار حوادثی که امدادگران جمعیت هلال احمر خوانسار پوشش داده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر خوانسار بیان کرد: پد فرود بالگرد در محل پایگاه  تیدرجان در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع  در حال احداث است که می‌تواند منطقه غرب استان را  در زمان اعزام مصدومان حوادث مختلف به اصفهان  پوشش‌‌ دهی ‌کند.

وی افزود: در کنار پایگاه تیدرجان وجود یک انبار امدادی مناسب  و پایگاه امداد و نجات بین شهری می‌تواند در ارائه خدمات بهتر به حادثه دیدگان مثمر ثمر باشد.

فروغی با اشاره به عملکرد 9 ماهه سال جاری جمعیت هلال احمر خوانسار، گفت: در سال جاری توسط پایگاه امداد و نجات  تیدرجان 29 مورد حوادث جاده‌ای، 21 مورد حوادث شهری و 2 مورد حوادث صنعتی پوشش‌دهی شده است.

وی با بیان اینکه 13 مورد حادثه جاده‌ای و 12 مورد حادثه شهری توسط پایگاه چند منظوره باغکل پوشش‌دهی و به 25 مصدوم و 50 نفر حادثه‌دیده خدمات ارائه شده است، گفت: در این حوادث 6 نفر فوت شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر خوانسار گفت: در مدت 10 روز تعزیه‌خوانی در روستای قودجان به 5 هزار نفر خدمات امدادی و درمانی توسط پایگاه امداد و نجات تیدرجان ارائه شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: از مردم مومن و خیرین  شهرستان خوانسار، داوطلبان ایثارگر، امدادگران، مسؤولان و مدیران صنایع و کارخانجات خوانسار که در اهدای اقلام مورد نیاز به مردم زلزله‌زده کرمانشاه  به پایگاه‌های هلال احمر خوانسار شتافتند و برگ زرینی از حس انسان دوستی را نشان دادند قدردانی می‌کنم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.