به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی خانقائی گفت: این شرکتها ترانزیت کالا را از طریق مرز میلک و میرجاوه در سیستان و بلوچستان انجام میدهند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه مجتمعهای خدماتی و رفاهی در جادههای سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۲۸ مجتمع خدماتی رفاهی در جادههای این استان در حال ارائه خدمت هستند و تا پایان سال پنج مجتمع دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: همچنین ۷۰ موافقت اصولی برای ساخت مجتمعهای خدماتی و رفاهی در سیستان و بلوچستان صادر شده است.
وی بیان کرد: از آنجایی که اکو نقش مهمی در حمل و نقل جادهای میان کشورهای منطقه دارد در نشست با مشاور بین المللی دبیرخانه اکو و اتحادیه حمل و نقل بین المللی جادهای در سیستان و بلوچستان علاوه بر مرز میرجاوه و میلک بر استفاده از مرز پیشین و ریمدان با کشور پاکستان نیز تاکید شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تسهیل در ترانزیت و تسریع در روند تردد اقدامات زیادی توسط این اداره کل انجام شده که میتوان به آغاز عملیات توسعه و تجهیز پایانههای مرزی اشاره کرد.
خانقائی ادامه داد: ورود و خروج ناوگان در این پایانهها به صورت مکانیزه کنترل میشود که از عمده مزیتهای آن کنترل تناژ ناوگان ورودی است.
وی به اهمیت بندر چابهار و مسیر ترانزیتی چابهار به میلک برای کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: زیر ساختهای جادهای و ریلی در این مسیر در حال ساخت است و برنامه ریزی شده خط راه آهن این مسیر نیز تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: همچنین عملیات ۲ باند شدن مسیرهای چابهار - میلک و میرجاوه - زاهدان - کرمان که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بزودی به اتمام میرسد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان گفت: بارنامه کاغذی از ابتدای سال ۹۷ حذف و اطلاعات تردد ناوگان حمل و نقل جادهای به صورت مکانیزه در اختیار پلیس قرار میگیرد.
انتهای پیام/گ