برومند در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای فن بازار مطرح کرد؛

کاهش روند بروکراسی اداری دانش بنیان شدن شرکت‌ها/ شرکت‌های دانش بنیان لوکوموتیو کشنده اقتصاد ایران

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از کاهش روند بروکراسی اداری دانش بنیان شدن شرکت‌ها در کشور خبر داد.

کاهش روند بروکراسی اداری دانش بنیان شدن  شرکت‌ها/ شرکت‌های دانش بنیان لوکوموتیو کشنده اقتصاد ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود برومند‌ معاون پژوهش‌ و فناوری‌ وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری‌ در مراسم اختتامیه‌ هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای‌ پژوهش‌، فناوری‌ و فن بازار که امروز‌ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: هر نمایشگاهی‌ که برگزار می‌شود یک نقطه مثبت‌ و نقاط منفی دارد که این نمایشگاه هم از این قاعده مستثنی‌ نیست‌.

معاون پژوهش‌ و فناوری‌ وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در خصوص نقاط‌ مثبت‌ این نمایشگاه‌ گفت: چیزی که در این نمایشگاه به وضوح‌ دیده شد‌، وجود‌ فناورانی‌ از تمام حوزه‌های آموزشی‌ است به خوبی دیدیم‌ که چگونه فناورانی‌ از حوزه‌های مختلف‌ مهندسی‌، صنایع ، پزشکی‌ و حتی علوم انسانی و هنر هم‌ حضور داشتند‌.

وی با اشاره به حضور قابل توجه دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان‌ در این نمایشگاه‌ خاطرنشان کرد: حضور بیش از حد دانشگاه‌ها و‌ مراکز‌ پارک علم و فناوری نشان از آن دارد‌ که همه آحاد جامعه‌ به بحث‌ فناوری و تجاری‌سازی آن توجه دارند و در پی آن هستند که مشکلات‌ مردم را حل کنند‌.

آگاهی نداشتن فناوران‌ از بازار سبب ایجاد ضررهای‌ بسیاری برای آنها می‌شود‌

برومند‌ در رابطه‌ با نقاط‌ ضعف این دانشگاه گفت: هر چند که تعداد بسیار زیادی از فناوران‌ در این نمایشگاه‌ حضور دارند اما متأسفانه آنها نتوانسته‌اند مدل مناسب‌ کسب‌ و کار را‌ یاد بگیرند‌ و نتوانستند‌ به خوبی به بازارهای‌ تجاری‌ ورود پیدا کنند‌.

معاون پژوهش‌ و فناوری‌ وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آگاهی نداشتن فناوران‌ از بازار سبب ایجاد ضررهای‌ بسیاری برای آنها می‌شود‌، زیرا منابع مالی خود را از دست خواهند داد‌ و ورشکستگی‌ برای آنان به بار‌ خواهد آمد‌.

وی با اشاره به استانداردهای‌ حوزه کسب و کار فناورانه‌ خاطرنشان‌ کرد‌: یکی دیگر از‌ عواملی‌ که سبب‌ تضعیف‌ شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ می‌شود آن است که آنها از استانداردهای‌ حاکم بر‌ حوزه خود‌ آگاهی ندارند‌ و مشکلات‌ سیستمی‌ هم که وجود دارد مزید‌ بر علت‌ می‌شود‌.

برومند‌ در رابطه با اعتراض‌ شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ مبنی بر آنکه باید روند طولانی را طی کنند‌، گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان‌ نسبت به این موضوع که روند دانش بنیان شدن آنها طولانی است گله‌مند هستند و من به آنها این نوید را می‌دهم که این فرآیند را کوتاه تر‌ کنیم.

معاون پژوهش‌ و فناوری‌ وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در رابطه با بازار شرکت‌های دانش‌ بنیان‌ گفت: باید کاری کنیم تا بازار مناسبی‌ را برای انواع شرکت‌های دانش‌ بنیان فراهم کنیم و در همین راستا نقش و اهمیت‌  شرکت‌های بزرگتر‌ را نباید فراموش‌ کنیم، زیرا آنها هستند که به بازار‌ جهش می‌دهند این شرکت‌ها لوکوموتیو‌ کشنده اقتصاد دانش بنیان هستند.

برومند یادآور شد: اگر دست به دست هم دهیم‌ می‌توانیم‌ عوامل‌ رونق‌ بازار دانش‌ بنیان  و فناوری را فراهم کنیم و قول می‌دهم که سال آینده شرایط بهتری نسبت به امسال‌ داشته باشیم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار