متقی طلب مطرح کرد؛

رشد ٣ برابری قرارداد های مالی نسبت به سال های گذشته/ انعقاد٧١ قرارداد فناوری در کشور

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به قرارداد‌های تجاری سازی فناوری گفت: قرارد‌های تجاری نسبت به سال‌های گذشته رشد چند برابری داشته اند.

رشد ٣ برابری قرارداد های مالی نسبت به سال های گذشته/ انعقاد٧١ قرارداد فناوری در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان در اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاورد های پژوهش،فناوری و فن بازار كه صبح امروز در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد با اشاره به اینكه ساختار علمی كشور رو به صعود است، اظهار كرد: ساختار علمی كشور جهش معناداری از خود نشان داده است و در این نمایشگاه ٣٤٤٩ طرح و دستاورد فناورانه معرفی شده و ٦٥ مورد از آنها در افتتاحیه رونمایی شدند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در رابطه با خصوصیات طرح هایی كه تجاری سازی آنها انجام می شوند، تصریح كرد: هریک از طرح های فناورانه جهت تجاری سازی شدن ورودشان به بازار باید دارای خصوصیاتی باشند، كیفیت و آمادگی آنها از جمله خصوصیات تجاری شدن است.

وی در خصوص ویژگی های جدید این نمایشگاه  نسبت به سال گذشته  گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته ویژگی های جدید تری به نمایشگاه اضافه شد و از جمله آنها می توان به راه اندازی نرم افزار بومی نمایشگاه كه اطلاعات غرفه را نمایش می داد اشاره كرد همچنین برنامه تلفن همراه اول این نمایشگاه هم جهت تكریم مخاطب و برای انتخاب غرفه برتر طراحی شد.

حضور كشور های خارجی در نمایشگاه فناوری

متقی طلب خاطر نشان كرد: بسیاری از دانشگاه ها و مراكز علم و فناوری از كشور های دیگر در این نمایشگاه حضور داشتند كه از جمله آنها كشور پاكستان و قزاقستان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در خصوص محور های ارزیابی غرفه ها گفت: هفت محور نحوه نمایش دستاورد ها، طراحی غرفه، غرفه داران مسلط به زبان انگلیسی، سطح آمادگی فناوری، تعداد قرارداد های تجاری سازی و برگزاری مشاوره های تخصصی از جمله عوامل موثر برای شناسایی انتخاب یک غرفه خوب بود.

برگزاری ٦٥ كارگاه های آموزشی

وی در رابطه با كارگاه های آموزشی كه در حین نمایشگاه برگزار شد، خاطر نشان كرد: در مجموع ٦٥ كارگاه آموزشی در مدت زمان ٣٣٨ دقیقه برای فرهنگ سازی در این نمایشگاه برگزار شد.

متقی طلب در خصوص قرارداد های این نمایشگاه خاطر نشان كرد: از جمله عوامل مهم این نمایشگاه تجاری سازی است و ٧١ قرارداد منعقد شدند و ٢٠٩١ میلیارد ریال حجم مالی آنها بوده است.

وی یادآور شد: حجم مالی امسال نمایشگاه سه برابر سال گذشته بوده است و در مقایسه با سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار