ایجاد شورای راهبردی برای پارک ملی گلستان

مدیر کل محیط زیست گلستان از تشکیل شورای راهبردی برای حل مشکلات پارک ملی گلستان خبر داد.

ایجاد شورای راهبردی برای پارک ملی گلستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛عبدوس مدیر کل محیط زیست گلستان در نشست با اصحاب رسانه گفت: پارک ملی گلستان که بین دو استان گلستان و خراسان شمالی وجود دارد نیاز به یک شورا است که در این شورا مسئولین مختف استانی و همچنین اقشار مختلف از مردم در آن شرکت دارند و برای اداره بهتر ، رفع مشکلات و اتخاذ تصمیمات برای پارک ملی گلستان با مشارکت و راهنمایی اعضای این شورا انجام خواهد شد.


وی افزود: رئیس این شورا سید مناف هاشمی استاندار گلستان است و در خصوص تقسیم پارک ملی گلستان بین خراسان شمالی نیز این خبر صحتی ندارد.


وی گفت: حتی خراسان شمالی برای این شورا نماینده ای را معرفی نکرده است .


وی در خصوص ایجاد تله کابین در علی آباد کتول ، ایجاد طرح گردشگری در منطقه آشوراده و فراهم شدن زاد و ولد برای پلنگ پارک ملی گلستان صحبت کرد.


عبدوس افزود : برای تله کابین دو منطقه در نظر گرفته شده بود که یکی از آنها در شهرستان گرگان و دیگری در علی آبادکتول بود و با این طرح در علی آبادکتوول 2با هکتار از مراتع جنگلی به موافقت محیط زیست رسید.


وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن موارد زیست محیطی قرار شد که سرمایه گذار راه انتقال مصالح را فقط با بالگرد انجام دهد و تعرض بیشتر در جنگل به مراجع قضایی اعلام خواهد شد و اجازه قطع درخت نیز در این مسیر به سرمایه گذار داده نشد.


عبدوس گفت: بیشتر راه درآمد استان از طریق کشاورزی و حوزه گردشگری است و طرح ایجاد منطقه گردشگری را در جزیره آشوراده را با در نظر گرفتن موارد محیط زیستی به سرمایه گذار در میان گذاشته شد.


وی افزود: درباره پلنگ جنگل گلستان و زاد و ولد آن نیز تصمیماتی در نظر گرفته وسه طرح داده شد.


وی گفت: با ایجاد منطقه ای در باغ وحش شیراز و شرایط برای زاد و ولد با پلنگ ماده ای که در آن جا است فراهم شود، نگهداری آن در پارک طبیعتی که در استان قزوین وجود دارد و همچنین درخواست روس ها برای تربیت این پلنگ و زندگی آن در طبیعتاست که تاکنون تصمیم نهایی گرفته نشد.


انتهای پیام/ح

 


ایجاد شورای مشورتی در خصوص پارک ملی گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.