احداث 120خانه مددجویان بهزیستی در سال جاری

مدیر بهزیستی شهرستان دنا گفت: 120خانه مددجویان در سال جاری به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرستان دنا احداث خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  اسدالله برگ ریزان به خدمت رسانی این نهاد به مدد جویان و خانواده های معلول در سطح شهرستان دنا اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم بهزیستی، خدمات رسانی به خانواده های مددجو است که این موضوع را وظیفه ذاتی خود می دانیم.

وی با بیان اینکه خدمت به خانواده معلولین یک نعمت برای مسئولین است، کرد: امروز خانواده های معلولین و بویژه مراقبان آنان زحمات زیادی را بر دوش خود می کشند و خدمت کردن به این خانواده ها خودش یک عبادت است.

رئیس بهزیستی شهرستان دنا به حمایت از معلولین و قرار دادن سهمیه سه درصدی آنان در استخدام های ادارات اشاره داشت و افزود: متاسفانه قانون حمایت ازمعلولین مورد حمایت قرار نمیگیرد در صورتی که این قانون کشوری بوده و ضمانت اجرایی دارد.

 برگ ریزان در ادامه به خدمات این نهاد به خانواده های معلولین نیز اشاره داشت و افزود: این نهاد با توجه به بودجه الحاق داده شده به آن در زمینه حمایت از معلولین خاص، در هر زمینه های از قبیل مراقبین معلولین، هزینه داور، هزینه های رفت وآمد و دیگر موضوعات به این خانواده ها کمک خواهد کرد.

بودجه کافی برای حمایت از خانواده های معلولین وجود ندارد

وی با اشاره به این موضوع که این میزان بودجه به هیچ وجه جوابگوی خانواده های نیازمند مدد جو در سطح شهرستان دنا نیست، ابراز کرد: یکی از دلایل وضعیت بغرنج برخی از خانواده های مددجو در سطح شهرستان دنا نبود خَیر است.

مدیر بهزیستی شهرسنا دنا با بیان اینکه امروز باید در راستای کمک های عام المنفعه در جامعه کوشا باشیم، تصریح کرد: توجه به خانواد های معلولین و بویژه مدد جویان یک کار عام المنفعه بوده که نیازمند حضور خَیرین در این زمینه هستیم.

نامهربانی به معلولین در جامعه

برگ ریزان به نامهربانی برخی به معلولین نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال ما دانش آموزانی را داریم که پیش ما می آیند و گلایه می کنند و می گویند فلان مدیر به ما گفته بخاطر معلولیتتان به مدرسه نیایید که این موضوع نشان ازاوج همکاری نکردن با این خانواده هاست.

وی به احداث 120خانه برای مدد جویان با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان دنا نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار حداقل ۵۰درصد از جمعیت جامعه دچار مشکل معلولیت هستند که در این زمینه توجه به مشکلات معلولین نیازمند کمک همه مسئولان است و ما باید کاری کنیم که این توانمندیها را بیشتر از گذشته نشان دهیم.

احداث 150خانه مدد جو با خدمات رایگان در شهرستان دنا

مدیر بهزیستی شهرستان دنا با بیان اینکه در حال حاضر 120میلیارد ریال برای احداث این خانه هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شهرستان دنا از محدود شهرستانهایی است که در زمینه مسکن معلولین همیشه پیشگام بوده و نیازمند توجه بیشتر مسئولان در این موضوع است.

برگ ریزان با اشاره به این موضوع که هزینه برق، آب و حتی گاز این خانه ها برای مددجویان رایگان خواهد بود، بیان کرد: همچنین در راستای مقاوم سازی برخی از خانه مددجویان یک میلیارد ریال وام بلاعوض به برخی از این خانواده تعلق گرفته که در زمینه بازسازی خانه های خود اقدام کنند.

مدیر بهزیستی دنا به راه اندازی کارگاههای آموزشی برای معلولین این شهرستان اشاره داست و گفت: یک تیم تخصصی جهت حل مشکلات جامعه معلولین و ارائه مشاوره به خانواده های مددجو در سطح شهرستان راه اندازی شده است.

وی به خدمات رسانی به ۳۵۴خانواده مددجو در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در همین زمینه این نهاد به ۱۳۲۰خانواده نیازمند در آینده نزدیک نیز خدمات ارایه خواهد داد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.