معاون توسعه و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت:منابع مالی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وجود دارد و ما نیز بدون محدودیت به کشاورزان کمک می‌کنیم تا سامانه‌های نوین آبیاری گسترش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گودرز صادقی شامگاه دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به اهمیت توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سطح استان و شهرستان‌ اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی موجود، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان قرار دارد و در زمینه اجرای این نوع طرح‌ها هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر مشکل کمبود آب بسیار جدی است و این معضل در بسیاری از دشت‌های کشور وجود دارد در این شرایط باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بتوان با کمترین آب مصرفی تولیدات پایدار کمی و کیفی کشاورزی استان را شاهد باشیم.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: در قسمت آب و خاک با تجهیز و نوسازی شبکه‌های آبیاری اراضی و صرفه‌جویی حداکثری در منابع آبی و از طرفی با گسترش مطالعات کاربردی در مقوله الگوی کشت به دنبال کمک هر چه بیشتر به کشاورزان هستیم.

وی با اعلام اینکه به دلیل خشکسالی‌ها، میزان منابع آبی و سطوح زیر کشت استان به شدت کاهش یافته است، ادامه داد: در این شرایط سعی بر این است که با انجام اقداماتی همچون افزایش بهره‌وری در مصرف آب و گسترش فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و رعایت الگوی کشت میزان تولید را حفظ کنیم.

صادقی بیان کرد: خوشبختانه دولت اعتبارات خوبی در بودجه سال 96 دیده است و تخصیص‌ها هم خوب است، تلاش بسیار زیادی در زمینه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه منابع مالی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وجود دارد و ما نیز بدون محدودیت به کشاورزان کمک می‌کنیم تا سامانه‌های نوین آبیاری گسترش یابد، تصریح کرد: شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و خشکسالی‌ها بر کشاورزی تأثیر بسیاری گذاشته است.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه تکنولوژی سبب شده که از ذخایر زیرزمینی زیر حد استاندارد آب برداشت شود، گفت: اگر بارندگی به حد نرمال دهه‌های گذشته بازگردد باز هم 50 درصد از معضلات و مشکلات بخش کشاورزی به قوت خود باقی می‌ماند، چون از سفره‌ها و ذخایر آب زیرزمینی بیش از حد استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه برای عبور از خشکسالی، اصلاح الگوی کشت و آبیاری تحت فشار سیاست اصولی جهاد کشاورزی استان اصفهان است اظهار کرد: هیچ محدودیت اعتباری در بخش آبیاری تحت فشار نداریم.

صادقی با بیان اینکه ضعف بنیه مالی کشاورزان مانع بزرگی در مسیر اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت و آبیاری تحت فشار است، افزود: 95 درصد از بودجه کل کشور در بخش عمر
انی به صورت اسناد خزانه است و 80 درصد از این اعتبارات در بخش آبیاری تحت فشار به صورت تسهیلات نقدی است.

 

انتهای پیام/م

 

توسعه سیستم‌های نوین آبیاری اولویت جهاد کشاورزی اصفهان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار