كاشان شهر عروس باغ‌های ایرانی میزبان پنجاه و نهمين جشنواره منطقه‌اي انجمن سينماي جوان در اسفندماه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر این جشنواره در در نشست خبری با اهالی رسانه گفت:این جشنواره به مدت چهار روز از 4 تا 7 اسفند ماه امسال با حضور 10 استان تهران، چهارمحال و بختياري، خراسان شمالي، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مركزي و استان اصفهان در شهرستان كاشان برگزار مي شود.

محمد سرجه‌پيما، با اشاره به برگزاری پنجاه و نهمين جشنواره منطقه‌اي انجمن سینمای جوان ایران را در سه بخش فيلم كوتاه، فيلنامه و عكس افزود: بخش فيلم شامل دو بخش مسابقه و جنبي و ويژه است كه اين بخش علاوه بر رقابت، فرصتي براي تبادل انديشه ها و تجربه هاي هنرمندان و ايجاد زمينه هاي مناسب براي ارزيابي جايگاه آثار فيلمسازان و فيلم كوتاه شامل نمايش ويژه، بزرگداشت، مرور آثار و نشست تخصصي است.

وی، برگزاری بخش ويژه را نيز شامل فيلم‌هايي با نگاه ويژه به بخش گردشگري منطقه فرهنگي كاشان و محور کتاب و کتابخوانی متناسب با انتخاب کاشان به عنوان پایتختی  کتاب برشمرد.

به‌گفته‌وی، حمايت از توليدات حرفه‌اي و نيمه حرفه‌اي هنرجويان استان‌ها و معرفي استعدادهاي سينمايي خارج از مركز، تثبيت جايگاه فيلم كوتاه به‌عنوان يكي از مقوله‌هاي مهم فرهنگي و ارتباط با مسؤولين استاني و ستاد مركزي سينماي جوانان ايران براي همكاري دو جانبه از مهمترين اهداف برگزاری جشنواره است.

راه یابی به جشنواره بين‌المللي فيلم کوتاه تهران از جشنواره منطقه ای

رييس انجمن سينماي جوان دفترکاشان، تصریح‌کرد:آثاری که در اين جشنواره موفق به دريافت تنديس به عنوان بهترين فيلم داستاني، مستند، تجربي، پويانمايي و بهترين فيلم جشنواره شود به‌صورت مستقيم به بخش مسابقه « سي و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم کوتاه تهران » راه مي‌يابد.

سرجه‌پيما، ارسال فيلم‌هاي شرکت‌کننده در دوره‌هاي گذشته جشنواره فيلم کوتاه تهران را که به بخش مسابقه راه يافته و ديپلم يا تنديس نگرفته باشند به اين دوره از جشنواره یادآورشد و گفت: در صورتي‌که اين فيلم‌ها موفق به کسب تنديس در اين جشنواره شوند، به جشنواره سي و پنجم فيلم کوتاه تهران راه پيدا نخواهند کرد.

وی، حداکثر زمان براي آثار را ۳۰ دقيقه دانست و گفت: سرمايه‌گذار يا تهيه‌کننده حقوقي صاحب اثر شناخته خواهد شد و تاريخ توليد آثار بايد بعد از فروردين 94 باشد.

به‌گفته‌وی،فيلم‌هايي که براي جشنواره‌هاي منطقه‌اي سينماي جوان ارسال شده‌اند، امکان حضور در اين دوره از جشنواره را ندارند و از نظر تعداد آثار ارسالي محدوديتي وجود ندارد و در صورت راه‌يابي فيلم به بخش مسابقه ارسال تأييديه تهيه‌کننده الزامي‌است.

فرآيند ارسال فيلم‌ها به دبيرخانه جشنواره يک مرحله‌اي است

دبیر پنجاه و نهمين جشنواره منطقه‌اي انجمن سينماي جوان ایران، خاطرنشان‌کرد: فرآيند ارسال فيلم‌ها به دبيرخانه جشنواره يک مرحله‌اي است از اين رو در صورت انتخاب هر فيلم براي بخش مسابقه، فايل ارسال شده توسط فيلم‌ساز،به‌صورت مستقیم و بدون هيچ تغييري در جشنواره به نمايش در خواهد آمد، بنابراين از ارسال آثار خود به صورت  DVD video يا همان VOB خودداري شود.

سرجه‌پيما، افزود: به علت تراکم آثار ارسالي و محدوديت زماني، فايل‌هاي معيوب و يا فرمت‌هاي متفرقه به هيچ عنوان در مرحله انتخاب آثار شرکت داده نخواهد شد.

وی،با تاکید بر اهدای جايزه‌اي تحت عنوان استعداد جوان براي تشويق هنرجويان، دانشجويان و علاقه‌مندان فيلم کوتاه، متولدين سال ۱۳۷۴ به بالا که اولين يا دومين اثر توليدي خود را ارائه كرده‌اند گفت: شرکت همه‌ فيلم‌سازان، نهادها، سازمان‌هاي دولتي و تهيه‌کنندگان بخش خصوصي آزاد است و ثبت‌ نام در جشنواره فقط از طريق اينترنت امکان‌پذير است.

به گفته وی، درخواست‌کنندگان مي توانند با مراجعه به سايت iycs.ir فرم تقاضاي شرکت در جشنواره را تکميل و هنگام ارسال کپي آثار، نام فايل را به کد دريافتي از سايت تغيير نام دهند.

دبیر پنجاه و نهمين جشنواره منطقه‌اي انجمن سينماي جوان ایران،افزود: بخش فيلنامه اين جشنواره نيز با هدف کشف استعدادهاي جوان در زمينه فيلمنامه ‌نويسي در سه بخش آزاد، اقتباسي و ويژه برگزار مي‌شود كه در بخش اقتباسي‹‹ اقتباس ادبي از متون کهن يا معاصر ايراني، متون مرتبط با انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و بيداري اسلامي با ذکر مأخذ›› و در بخش ويژه ‹‹ فيلمنامه‌هايي مرتبط با موضوع گردشگري و فرهنگ بومي در منطقه فرهنگي کاشان›› است.

ثبت نام هر فيلمنامه به  شکل آنلاين

 سرجه‌پيما، با اشاره به مقررات خاص بخش فيلمنامه، که هر فيلمنامه بايد به  شکل آنلاين ثبت نام شده و کد دريافتي از سايت را نزد خود نگه دارد گفت: فيلمنامه‌ها بايد با يکي از دو فرمت pdf  يا word  در هنگام ثبت اثر ضميمه شود، همراه بودن خلاصه فيلمنامه در حداکثر يک صفحه A4 در صفحه اول فيلمنامه  الزامي است، فيلمنامه مي‌بايستي بر مبناي زمان حداکثر ۲۵ دقيقه نوشته شده باشد، تعداد فيلمنامه‌هاي ارسالي هر نفر براي هر سه بخش آزاد، اقتباسي و ويژه در مجموع حداکثر چهار فيلمنامه در نظر گرفته شده است و فيلمنامه‌هاي ارسالي نبايد توليد شده باشند.

وی، بخش عکس را شامل دو بخش مجموعه عکس و تک‌ عکس ذکرکرد و گفت: در اين بخش به مفاهيم والاي فرهنگي براساس باورها و ويژگي‌هاي فرهنگي مناطق مختلف ايران اسلامي، ارائه انديشه‌اي نو بر پايه پژوهشي جامع براي دست‌يابي به بياني صريح و قدرتمند در ارائه يک اثر ناب پرداخته مي‌شود.

به‌گفته‌وی، بخش مسابقه نیز با موضوع « آزاد » برگزار مي‌شود و بخش ويژه نيز با موضوع گردشگري و فرهنگ بومي منطقه فرهنگي کاشان برگزار مي‌شود، ضمن اينكه شرکت در مسابقه براي عموم آزاد است و عکس‌هاي راه‌يافته به بخش مسابقه در نمايشگاه به نمايش گذاشته خواهد شد.

سرجه‌پيما، فرمت JPG با پسوند RGB را برای عکس‌ها در اندازه ضلع بزرگ ۱۲۰۰ پيکسل وحداقل ۳۰۰ کيلوبايت و حداکثر ۷۰۰ کيلوبايت که هنگام ثبت اثر ضميمه شود تاکیدکرد و گفت: هر عکاس حداکثر با ۱۰ فريم به صورت تک‌ عکس يا مجموعه عکس مي‌تواند شرکت کند.

وی اظهارداشت: هرعکاس در بخش مجموعه عكس، مي‌تواند حداکثر ۷ قطعه عکس را که در چارچوب متعارف مجموعه عکس قرار مي‌گيرد، ارسال كند و عکاسان در بخش تك عكس

حداکثر با ارسال پنج قطعه عکس مي‌توانند در مسابقه شرکت کنند، ضمن اينكه عکس‌ها مي‌تواند به صورت رنگي وسياه وسفيد باشد.

 به‌گفته‌وي، به هيچ عنوان امکان تغيير و يا ارسال مجدد آثار وجود ندارد و به آثاري که به بخش مسابقه راه يافته‌اند، گواهي شرکت داده خواهد شد، ضمن اينكه آثاري که استانداردهاي فني و نمايشي را نداشته باشد، از بخش مسابقه حذف مي‌شود.

 دوم ديماه آخرين مهلت ثبت ‌نام و ارسال آثار به جشنواره

رييس انجمن سينماي جوان دفترکاشان، آخرين مهلت ثبت ‌نام و  ارسال آثار را دوم ديماه و انتخاب آثار را  از نيمه اول ديماه اعلام كرد و گفت: مهلت ثبت‌نام به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.

سرجه‌پيما، در پایان افزود: پنجاه و نهمين جشنواره منطقه‌اي انجمن سينماي جوان ايران

ازسوی این انجمن و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری كاشان و موسسات و بخش خصوصی در کاشان برگزار می ‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.