استاندار آذربایجان غربی:

حضور پلیس در کنار مردم نباید شکل امنیتی به خود بگیرد

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی در همایش فرماندهان پاسگاه و کلانتری های آذربایجان غربی گفت: حضور پلیس در کنار مردم نباید شکل امنیتی داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، محمد مهدی شهریاری در همایش فرماندهان پاسگاه و کلانتری های انتظامی استان افزود: مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی برقراری نظم، امنیت و آرامش در جامعه است و همین امنیت و آرامش رکن اساسی پیشرفت و توسعه کشور، در شاخص های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود : اگر آسایش، آرامش و امنیت روانی به بهترین شکل ممکن توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاههای مسئول در جامعه تامین و نهادینه شود این آرامش و امنیت می تواند در رشد و توسعه اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و حل بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار باشد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین نقش پلیس در زندگی اجتماعی مردم را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: پلیس امروز در زندگی مردم حضور دارد ، این حضور نباید شکل امنیتی بخود بگیرد بلکه مردم باید با وجود پلیس احساس آرامش و آسایش داشته باشند.

شهریاری بر ضرورت توجه به حقوق شهروندی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: با رعایت حقوق شهروندی و با همکاری خود مردم است که می توان مشارکت عمومی و سرمایه اجتماعی را در جامعه ارتقا بخشید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.