شناسایی ۳۷۵ بیسواد در شهرستان بهمئی

فرماندار بهمئی گفت: با وجود بیش از ۳۷۵ نفر بیسواد در این شهرستان هم اکنون نرخ باسوادی در این شهرستان ۹۲ درصد است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی در نشست شورای آموزش و پرورش بهمئی گفت: ریشه کن شدن بیسوادی در این شهرستان که تلاش مضاعف مسئولان و نهاد‌ها را می‌طلبد فاصله چندانی نمانده است.

فرماندار بهمئی بیان کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع برای تشویق بیسوادان برای شرکت در کلاس‌های سواد آموزی از مهمترین عوامل شتاب بخشی به سوادآموزی در این شهرستان است.

وی همچنین بر تامین سوخت مدارس روستایی شهرستان بهمئی با توجه به فرارسیدن فصل سرما تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی امام جمعه شهر لیکک هم در این نشست با بیان اینکه بیسوادی مشکل جدی درمسیرتوسعه پایدار جامعه است گفت: مسئولان آموزش وپرورش، معلمان، روحانیان و دیگر اقشارتأثیرگذار باید افراد و والدین بیسواد را برای با سواد شدن تشویق و ترغیب کنند.

جذب بیشتر بیسوادان شهرستان بهمئی به سوادآموزی، مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های غیر دولتی در شناسایی، جذب و برگزاری کلاس‌های سوادآموزی، استفاده از ظرفیت‌های مختلف در تکمیل فضا‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما برای ترغیب و جذب بی سوادان در کلاس‌های سوادآموزی، ارائه شیوه نامه سوادآموزی به تمام اعضا، حمایت بیشتر از انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس و برنامه ریزی مدیران برای تامین و ذخیره سازی سوخت از مهمترین مصوبات این نشست بود.

 

انتهای پیام/ش

 ۳۷۵ بیسواد در شهرستان بهمئی شناسایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.