خیر ارومیه‌ای با پرداخت ماهیانه ۷۲۰ میلیون ریال حامی ۷۲ یتیم سردشتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  عزیز سهندی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی ضمن تقدیر و سپاس از دکتر رحیم زاده خیر و حامی ارومیه ای گفت :ایشان با این عمل خداپسندانه خود مسئولیت اجتماعی را در والاترین مفهوم و با بهترین واژه ها معنی کردند.

وی بابیان اینکه حضرت علی( ع )مسئولیت ایتام را در دوران حکومتی خود برعهده  گرفته و لقب ابوالایتام داشت، افزود : دکتر رحیم زاده با تاسی از سیره امیرالمومنین  این اقدام وحدت آفرین را انجام داده و خود را یک نهاد فراجناحی ، فراقومیتی و فرامذهبی معرفی کرده اند که جادارد برای این عمل خداپسندانه از وی تجلیل به عمل آورد .

سهندی با اشاره به اینکه 65 درصد از ایتام استان اهل سنت و همچنین بیش از 200 خانواده مسیحی و آشوری تحت حمایت کمیته امداد هستند ، بیان داشت : کمیته امداد امام خمینی  با عشق و علاقه به همه مذاهب و اقوام خدمت می کند و وظیفه خود می داند که در مقابل هر قومیت و مذهبی کار ذاتی خود را انجام دهد .

وی با بیان اینکه سن خیرین بالا رفته و دولت به تنهایی قادر به حل همه مشکلات نیست  ، افزود : باید کمک به فقرا و ایتام را به یک دغدغه اجتماعی تبدیل نمود و بی تفاوتی اجتماعی که گاهی برجسم و روح جامعه حاکم می شود تغییر داد و فرهنگ سازی ها را در این راستا از مدارس و دانشگاه  شروع کرد.

سهندی با اشاره به اینکه خیرین و حامیان در8 ماهه نخست سالجاری 62 میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی یاری رسان بوده اند ،اظهار داشت : کمیته امداد امام خمینی  آذربایجان غربی 11 هزار یتیم و مشمول طرح محسنین را تحت حمایت دارد که ازاین تعداد 6 هزار نفر یتیم از وجود پداران بی بهره و 5 هزار نفر مشمول طرح محسنین هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی  استان تصریح کرد : درکنار این تعداد از ایتام 21 هزار حامی هستند که در 8 ماهه نخست امسال 10 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک کرده اند.

سهندی بابیان اینکه 25 درصد اعتبارات ازسوی مردم تامین می شود ، گفت : در برنامه 5 ساله در نظر داریم که 21 هزار حامی ، 17 هزارمربی زکات ، 180 هزار نفر مشترکات صندوق صدقات هدف گذاری و دو برابر شوند و میزان اعتبارات مردمی به 75 درصد برسد.

نژاد جهانی فرماندار سردشت نیز دراین مراسم گفت:  با صرفه جویی اندک در مصرف و اصلاح رفتارهای فردی، فقر در جامعه ریشه کن خواهد شد.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه کمیته امداد تصریح کرد: این نهاد یادگار امام راحل و منشاء خیرات و خدمات بسیاری است که با هدف حمایت از اقشار بی بضاعت و آسیب پذیر جامعه تشکیل گردید و خدمات بی شماری را در حوزه های مختلف انجام داده است.

جهانی ادامه داد: کمیته امداد امروز هم به سمت توانمندسازی اقشار ضعیف پیش می رود و باید با قدر شناسی در تمام سطوح شهرستانی و استانی و ملی به تقویت فرآیندهای آن در همه حوزه ها کمک کرد.

در پایان مراسم با اهدای تندیس از دکتر رحیم زاده حامی و خیر 72 یتیم تجلیل شد.

انتهای پیام/م

خیر ارومیه ای حامی 72 یتیم سردشتی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.