استاندار قزوین گفت : باید با ارائه راهکار‌هایی، فرهنگ ازخودگذشتگی و ایثار را در جامعه نهادینه کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها محدود به موضوع جنگ و شهادت نیست بلکه این مسئله باید در همه شئون زندگی مردم نمود پیدا کند.

وی درادامه به تاثیر المان‌های شهدای در منظر شهری و اهمیت آن‌ها در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: مردم باید در زندگی روزمره با المان‌هایی روبرو شوند که در ذهن آن‌ها تاثیر بگذارد.

زاهدی با پیشنهاد طوفان فکری برای رسیدن به روش‌های جدید ترویج فرهنگ ایثار گفت: باید با تقسیم کار از موازی کاری، هدررفت سرمایه و وقت و بودجه جلوگیری کرد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره ۳ هزار شهید استان در سال آینده افزود: باید برای شهدا کار‌های بزرگ و تاثیر گذار انجام دهیم تا در اذهان مردم ماندگار شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در این مراسم از طرح جدید ساماندهی و تجمیع برنامه‌های فرهنگ‌سازی در حوزه ایثار و شهادت خبر داد.

غلامرضا حقایق‌پور گفت: بنا به مصوبه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تمام سازمان‌های مربوطه موظفند درصدی از بودجه خود را طبق نظر شورای استانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شده است تا با یکپارچه سازی ارائه خدمات ترویجی و حمایتی در حوزه ایثار و شهادت گام برداشته شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین هم گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه فرهنگ و ایثار قدمی برداریم باید در قالب هنر ارائه شود.

معصومی فر، مرحوم علی اکبر ابوترابی و شهید رجایی را نمونه‌های از اسوه ایثار و گذشت بیان و اضافه کرد: در این باره طرح‌های ماندگاری داریم، اما به لحاظ منابع مالی دستمان خالی است.

انتهای پیام/

برگزاری دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قزوین

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار