یونیسف اعلام کرد یک چهارم کودکان روهینگیایی در معرض خطر مرگ ناشی از سوءتغذیه شدید قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) امروز جمعه اعلام کرد یک چهارم کودکان زیر پنج سال روهینگیایی که از میانمار به بنگلادش گریخته اند، دچار سوءتغذیه شدید و در معرض خطر مرگ هستند.

یونیسف اعلام کرد سه تحقیق گسترده در حوزه سلامت و تغذیه از 22 اکتبر تا 27 نوامبر انجام شد که نتایج آنها نشان داد بیش از 25 درصد کودکان و خردسالانی که از میانمار به اردوگاه های مهاجران در بنگلادش فرار کرده اند، دچار سوءتغذیه شدید هستند.

«کریستوف بولیراک»، سخنگوی یونیسف، در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: «تقریبا نیمی از کودکانی که مورد تحقیق قرار گرفتند دچار کم خونی هستند و بیش از 40 درصد آنها از مشکلات گوارشی رنج می برند. 60 درصد این کودکان نیز دچار عفونت های حاد تنفسی هستند.»

از ماه اوت گذشته تاکنون بیش از 655 هزار نفر از اقلیت مسلمانان روهینگیا در پی پاکسازی قومی و حملات بی رحمانه نظامیان میانمار از خانه خود آواره شدند و به بنگلادش گریختند. بیش از نیمی از این تعداد را کودکان تشکیل می دهند.

مدیر اجرایی یونیسف در بنگلادش نیز در بیانیه ای اظهار کرد: «کودکان پناهجویی که از خانه های خود آواره شده اند با بحران جدی سلامت و بهداشت عمومی مواجه هستند.»

ماه گذشته یونیسف هشدار داده بود 7.5 درصد کودکان حاضر در اردوگاه های پناهجویان در بنگلادش در معرض خطر مرگ ناشی از سوءتغذیه شدید هستند؛ اما تحقیق جدید نشان داد این رقم افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کودکان روهینگیایی در معرض سوء تغذیه شدید هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار