ائتلاف متجاوز به یمن، آمار منتشر شده از سوی صلیب سرخ درباره ابتلای یک میلیون نفر به وبا در این کشور را «اغراق‌آمیز» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت «میدل ایست آی»، ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی رژیم سعودی در بیانیه ای به اطلاعیه صلیب سرخ در خصوص ابتلای یک میلیون نفر یمنی به وبا واکنش نشان داد.

ائتلاف سعودی در بیانیه ای آمار منتشر شده از سوی صلیب سرخ در خصوص ابتلای یک میلیون نفر به وبا در یمن را «اغراق آمیز» خواند. سخنگوی ائتلاف سعودی در این خصوص اظهار کرد: «تعیین دقیق شمار مبتلایان به وبا به دلیل شباهت علائم این بیماری با مشکلات گوارشی ساده تقریبا غیرممکن است.»

کمیته بین المللی صلیب سرخ پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده بود شمار مبتلایان به بیماری وبا در یمن از مرز یک میلیون نفر گذشته است. همچنین سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته اعلام کرد حدود 2200 نفر به دلیل ابتلا به بیماری وبا در یمن جان خود را از دست داده اند.

تقریبا یک سوم شمار مبتلایان به بیماری های عفونی ناشی از آب آلوده را کودکان تشکیل می دهند. غذا یا آب آلوده به عفونت های انسانی می تواند به وبا، اسهال شدید و کم آبی حاد منجر شود که اگر فورا درمان نشود جان بیمار را خواهد گرفت. برآورد می شود موج جدید شیوع وبا در یمن در ماه های مارس و آوریل ایجاد شود.

«نویو زاگاریا» نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد وخامت اوضاع اقتصادی، در دسترس نبودن آب آشامیدنی سالم، از بین رفتن سیستم های فاضلاب و کمبود سوخت بر شدت بحران انسانی در کشور جنگ زده یمن افزود است. وی افزود: «این عوامل زمینه ساز موج جدیدی از شیوع بیماری وبا در اوایل سال آتی میلادی خواهد بود.»

وخامت شرایط انسانی در یمن با اقدام ائتلاف سعودی در محاصره و بستن ورودی‌های این کشور دو چندان شده است. این امر موجب کاهش شدید ذخایر سوخت و مواد غذایی شده است. سیستم های نظام پزشکی و بهداشتی نیز به دلیل تخریب زیرساخت ها و پرداخت نشدن حقوق کارمندان، تقریبا از هم پاشیده است. نبود مراقبت های بهداشتی موجب گسترش بیشتر شیوع وبا در این کشور جنگ زده شده است.

عربستان سعودی پس از انتقادات بین المللی روز چهارشنبه اعلام کرد بندر حدیده یمن به مدت یک ماه باز خواهد بود. آمریکا از تصمیم دولت سعودی برای بازگشایی بندر حدیده استقبال کرد. در هفته های گذشته واشنگتن، که بیشترین حمایت مالی و تسلیحاتی را به ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن ارائه می دهد، در اقدامی نادر از محاصره یمن انتقاد کرده بود.

تجاوز عربستان به یمن از مارس 2015 تاکنون جان 10 هزار نفر را گرفته و 2 میلیون نفر را از خانه های خود آواره کرده است. وقوع جنگ در این کشور فقیر عربی موجب بروز قحطی و گرسنگی شدید و شیوع بیماری هایی نظیر وبا و دیفتری شده است. دیفتری نیز یک بیماری مسری و کشنده است که شیوع آن برای جامعه جنگ زده یمن تهدیدی بزرگ به حساب می آید.

 انتهای پیام/

واکنش ائتلاف سعودی به رکورد یک میلیونی شیوع وبا در یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خدایا خودت به فریاد مردم مظلوم یمن برس
چقدر جنایت می کند این آل سعود
-
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
مرگ بر آل سقوط
آخرین اخبار