مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: گچساران با ۹۷ درصد بیشترین باسوادی و کهگیلویه با ۸۸ درصد کمترین میزان باسوادی در استان را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش  استان گفت: حجم ابلاغی امسال ۴ هزار و ۶۰۰ نفر بود که دردوره سوادآموزی ۹۹ درصد ،دوره تحکیم وانتقال به طور کامل زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.

هادی زارع پور در نشست با اصحاب رسانه در سالروز سوادآموزی و رسانه‌های جمعی افزود: ۴ مرکز یادگیری محلی در استان فعال شده و ۳ مرکز از جمله نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور در استان راه اندازی شد.

وی ادامه داد: تعداد ۷۴ حلقه با ۷۴۰ نفر در طرح آموزشی حلقه‌های کتاب و کتابخوانی نام نویسی کردند که درصد عملکرد استان بیش از ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: در طرح خواندن با خانواده ۷۰۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال که ۱۰۰ درصد حجم ابلاغی این طرح در استان زیر پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نرخ باسوادی استان ۹۲ درصد در بین سنین ۱۰ تا ۴۹ سال است افزود: براساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر در استان بی سوادند که ۲۴ هزار و ۹۰۱ نفر را جمعیت زنان تشکیل می دهند.

زارع پور ادامه داد: گچساران با ۹۶ درصد بیشترین جمعیت باسوادی و کهگیلویه با ۸۸ درصد کمترین میزان باسوادی در استان را دارند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: امسال تمامی آموزش دهندگان زیر پوشش بیمه قرار گرفتند و ۹ مؤسسه و تشکل مردم نهاد در امر سوادآموزی مشارکت دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: برای نخستین سال سوادآموزان دوره انتقال به تعداد ۱۰ کلاس با آموزش رایانه آشنا می‌شوند.

سیدحمدالله خواهش نیک افزود: درصد باسوادی جمعیت شهری ۹۰ درصد و در مناطق روستایی ۷۷ درصد است.

وی ادامه داد: جامعه سوادآموزی استان ۱۰ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده و شهید جلیل پور نخستین پیشنهاددهنده امر سوادآموزی است.

خواهش نیک اضافه کرد: پیش از ۲۳ دستگاه تفاهم نامه مشارکت در سوادآموزی منعقد شده است و براساس فرمان تاریخی امام راحل (ره) سوادآموزی وظیفه همه مردم و مسئولان است.

وی گفت: دیدار با نماینده، ولی فقیه، ائمه جمعه، مسئولان استانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اجرای مسابقه انشاء نویسی ویژه پرسش مهر ریاست محترم جمهور شروع فعالیت‌های سوادآموزی از مهم ترین برنامه‌های هفته سوادآموزی است.

 

انتهای پیام/ش

بیشترین و کمترین آمار باسوادی در گچساران و کهگیلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.