مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه،گفت:مرکز تخصصی درمان و نگهداری آسیب دیدگان قطع نخاعی زلزله هفته آینده در شهرک بهداری کرمانشاه افتتاح می شود.

مرکز تخصصی درمان آسیب دیدگان قطع نخاعی زلزله افتتاح می شود به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  امید قادری  با بیان اینکه هرچه از حادثه زلزله دور می شویم مداخلات روانشناسی بسیار مهم تر جلوه می کند گفت:تا امروز حدود ۵ هزار و ۵۱۵ نفر از زلزله زدگان در مناطق آسیب دیده مورد مداخلات روانشناختی قرار گرفتند که از هفته آینده مرحله دوم رسیدگی روانی به افرادی که با مداخلات حادتر مواجه اند، شروع می شود.

وی  افزود: در قالب ۵۳ تیم دو نفره روانشناسان به مناطق اعزام شدند و تا کنون فرم های تخصصی روانشناسی را برای ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر تکمیل کردند که طی آن ۲۶۰۰ نفر نیاز به مداخله روانشناسی فردی داشتند.

قادری یادآور شد: تاکنون ۱۴ کودک در این حادثه هر دو والد خود را از دست داده اند همچنین ۲۸ مورد کودک مادر و ۱۸ مورد هم پدر خود را از دست داده اندخوشبختانه هیچ کودک زلزله زده ای، بدون سرپرست نمانده است و هیچ کودک بی سرپرستی رها نشده است و بستگان درجه یک سرپرستی آنها را به عهده گرفتند که از طرف بهزیستی مستمری آنها در حال فعال شدن است.

وی تصریح کرد: تا کنون ۲۸ مهد کودک در مناطق زلزله زده راه اندازی شده که با شهریه رایگان و یک وعده غذایی به ۱۴۵۰ کودک خدمت رسانی انجام می دهند.

قادری خاطر نشان کرد: متاسفانه در این حادثه دلخراش مردم دچار آسیب های جدی شدند و حدود ۱۱۸ مورد معلولیت جدید شناسایی شد که ۲۰ مورد آنها معلولیت خیلی شدید و ضایعات نخاعی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه گفت: مرکز تخصصی درمان و نگهداری آسیب دیدگان قطع نخاعی زلزله هفته آینده در شهرک بهداری کرمانشاه افتتاح می شود  و حدود ۳۰ کانکس مخصوص افراد ضایعه نخاعی طی هفته آینده خریداری و نصب خواهد شد.

قادری با بیان اینکه ۵۳ مورد از مددجویان در این حادثه دچار آسیب شدند، گفت: تا کنون مبلغ۳۲۱ میلیون تومان کمک نقدی از مشارکت های مردمی به بهزیستی واریز شده و همچنین ۱۷ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان اجناس حمایتی از طرف مردم وخیرین به آسیب دیدگان حادثه زلزله اهدا شده است.

انتهای پیام/ز

 

 

انجام ۵ هزار مداخله روانی در مناطق زلزله زده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.