فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت : سالانه 30 هزار پرونده در خصوص تخریب، تصرف و قاچاق محصولات مرتعی و جنگلی در سطح کشور تشکیل می شود.

قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت: سالانه 30 هزار پرونده در خصوص تخریب، تصرف و قاچاق محصولات مرتعی و جنگلی در سطح کشور تشکیل می شود.


وی افزود : باید در خصوص حفاظت از منابع عظیم طبیعی فرهنگ سازی توسط همه مردم انجام و این برنامه هم از مدارس سطح ابتدایی کشور آغاز شود.


سبزعلی با بیان این که حریق ، تغییر کاربری و ... تهدیداتی در حوزه منابع طبیعی است تصریح کرد : با بهره گیری از جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد و با فرهنگسازی می توان با این تهدیدات مقابله کرد.


حفظ منابع طبیعی بدون مشارکت مردم میسر نیست


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود:حفظ منابع طبیعی بدون مشارکت مردم میسر نیست چرا که باید همه آحاد مردم کنار ما قرار گیرند تا بتوان از این امانت نگه داری کرد.


سبزعلی با اشاره به این که باید حفاظت از عرصه های منابع طبیعی هدفمند باشد گفت : پیشگیری از آسیب‌های وارده به آب خاک و هوا از جمله مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است و آب، خاک و هوا بستر حیات ما است.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.