سوادآموزی، کمک به آزادسازی انسان از زندان تاریک جهالت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  غلامرضا مدبری فر معاون سوادآموزی گیلان  با اشاره به فرار رسیدن هفته سوادآموزی گفت : در جهان امروز تعریف سواد از مهارت های خواندن، نوشتن و حساب کردن فراتر رفته است و نباید به این مهارت ها بسنده شود و سوادآموزی سند  آزادسازی انسان از جهالت است.

 وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) است و این از اهمیت حوزه فرهنگ و سواد مردم در منظر معمار کبیر انقلاب حکایت می کندافزود: هم اکنون ۹۶ درصد از جمعیت  گیلان باسواد هستند و دراین زمینه استان گیلان در رتبه 4کشور قرار دارد.

معاون سوادآموزی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ هزار گیلانی 10 تا ۴۹ سال بی سواد هستند اعلام کرد : هزارو 505 نفر هم اکنون به 9 هزار و 250 سواد آموز آموزش می دهند.

 غلامرضا مدبری فر گفت : سوادآموزی و به طور کلی آموزش و پرورش، یکی از ابزارهای اصلی برای تمام دگرگونی های اجتماعی است و باید بیش از پیش به این حوزه مهم فرهنگی اهمیت داد.

 وی تصریح کرد: از جمله ویژه برنامه های این هفته، می توان به برگزاری مسابقه بزرگ کتاب خوانی ویژه همکاران ستادی و آموزش دهندگان و همچنین مسابقه  انشانویسی با محوریت پرسش مهر ریاست جمهوری برای سوادآموزان اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

باسوادی عامل رهایی انسان از جهل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.