ردبیرکل جمعیت رهپویان گفت: تدبیر بالای رهبر انقلاب موجب شد تا 9 دی عامل وحدت همه گروه‌ها، جناح‌ها و سلایق مختلف سیاسی شود.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حماسه 9 دی، اظهار کرد: این روز نقطه عطف در تاریخ کشورمان است، زیرا  قرار بود اتفاقات چند سال اخیر عراق و سوریه از ایران کلید بخورد.

وی ادامه داد: در منطقه 500 میلیارد دلار خسارت به کشورهایی مثل عراق و سوریه وارد شد و تعداد زیادی از مردم مظلوم این دو کشور به شهادت رسیدند یا آواره شدند.  

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: استراتژی نظام سلطه این بود که کلید  ناامنی و آشوب را از ایران بزند لذا 9 دی مرکز آرامش بخشی و پایانی بر برنامه‌های حساب شده دشمنان بود.

سروری با بیان اینکه امروز آرامش و امنیت کشور را مدیون 9 هستیم، تصریح کرد:  اگر 9 دی نبود ایران به عنوان اولین کشور در حوزه بیداری اسلامی به آشوب کشیده می‌شد و معلوم نبود که دامنه آن به کجا می‌رسید.

وی با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری در جریان فتنه، گفت: عده‌ای در انتخابات 88 به دنبال خط کشی میان مردم بودند و می‌خواستند مردم را سیاه و سفید قلمداد کنند که این می‌توانست به واگرایی ملی و آشوب گسترده مبدل شود، اما رهبری فرمودند آنهایی که امروز اعتراض دارند پاره  تن این ملت هستند و باید به اعتراض‌شان کامل پاسخ داده شود و بدین ترتیب ایشان صف ضد انقلاب را  از معترضان جدا کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: این تدبیر بالای رهبر انقلاب بود که موجب شد 9 دی عامل وحدت همه گروه‌ها، جناح‌ها و سلیقه‌های مختلف سیاسی شود و دیدیم کسانی که در فتنه 88 جزء معترضان بودند با صبر رهبری و بصیرت بخشی ایشان، به صف مردم در 9 دی پیوستند.

سروری با بیان اینکه در  9 دی فقط پرچم یک جناح بالا نبود، بلکه شاهد حضور گروه‌های مختلف بودیم، افزود: حماسه 9 دی  محل  تبلیغ شخص خاصی نبود، زیرا که حتی یک عکس هم از رئیس جمهور وقت در دست مردم دیده نشد.

وی با بیان اینکه در حماسه نهم دی مردم به دنبال تایید یک نفر نبودند و شعارهای آنان در حمایت از انقلاب و ولایت بود، اظهار کرد: در این حماسه تاریخی حتی یک شعار فردی داده نشد، همه شعارها برای حمایت از انقلاب و ولایت بود و در نهایت 9 دی آرامش و امنیت را در کشور به وجود آورد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره ریشه‌های این حماسه مردمی، گفت: مهمترین دلیلش بصیرت مردم بود به عبارتی افراد معترضی که احساس می‌کردند تخلفی صورت گرفته است با صبر و بصیرت‌بخشی و ارائه منطق انقلابی از صف معترضان جدا شدند و اقناع عمومی صورت گرفت.

سروری با اشاره به اینکه صف ضد انقلاب از معترضان جدا شد و معترضان به صف نیروهای انقلاب پیوستند، گفت: رفتار رهبری و برخورد ایشان از موضع عدالت باعث شد تا اعتماد عمومی تقویت شده و زمینه همگرایی و هم افزایی ملی فراهم شود. 

وی با اشاره به اینکه 9 دی زمینه وحدت، انسجام و برادری را بار دیگر در جامعه متجلی کرد، ادامه داد: در این حماسه مردم از شخص خاصی حمایت نکردند چرا که اگر بحث حمایت از فرد خاصی بود باید در شعارهای مردم می‌دیدیم، اما مردم چنین شعاری ندادند، بنابراین  پیام دیگر مردم در 9 دی حرکت در مسیر قانون گرایی بود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار