مدیر کل مدیریت بحران گلستان از برگزاری مانور زلزله به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلای طبیعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ صادقعلی مقدم مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: متاسفانه استان ما در کمربند زلزله قرار دارد و جز استان‌های حادثه خیز در برابر زلزله است.

وی افزود: در سال ۹۶ در ۹ ماه اول حدود ۹۰ زلزله بین ۲ تا ۵ ریشتر را تجربه کردیم که ۶ زلزله بین ۴ تا ۵ ریشتر بوده است که زلزله متوسط محسوب می‌شود.

مقدم اضافه کرد: از این لحاظ ما برنامه هایمان را به صورت مستمر برای ارتقای سطح آمادگی استان خواهیم داشت.

وی گفت: ۵۶ درصد از واحد‌های روستایی ما هنوز مقاوم سازی نشده که باید برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

مقدم در پایان گفت: هدف از برگزاری این مانور ارتقای آمادگی کارکنان دستگاه عملیاتی راه و شهرسازی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از زلزله و حریق بوده است.

در این مانور همچنین مهدی میقانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمزه‌ی دستگاه‌های امدادرسان است و اولین گام این است که باید خودش را برای امدادرسانی به مردم حفظ کند.

علیرضا صیاد معاون امداد و نجات هلال احمر گلستان نیز در ایم مراسم گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم نسبت به تهیه کیف امدادی و کمک‌های اولیه اقدام و مناطق امن خانه را شناسایی کنند.

روز پنجم دی ماه سالروز زلزله بم در تقوم ملی کشورمان به نام ایمنی در برابر زلزله نام گذاری شده است.
 
انتهای پیام/ق
 

برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.