اولین موزه روستایی کشور با عنوان موزه نگل شناخته شده و در صحن اصلی مسجد جامع روستای نگل قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین موزه روستایی کشور با عنوان موزه نگل شناخته می‌شود. این موزه که در سال ۱۳۹۲ تأسیس شده است، از دو بخش قرآنی و مردم‌شناسی تشکیل شده است.

اولین موزه روستایی کشور کجاست؟

 بنابر این گزارش، موزه نگل در صحن اصلی مسجد جامع روستایی به همین نام قرار دارد. روستای نگل در توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج واقع شده است.

اولین موزه روستایی کشور کجاست؟

بازدیدکنندگان موزه نگل می‌توانند با اقلام معیشتی و فرهنگی روستای نگل و منطقه‌ای که در آن قرار گرفته است، آشنا شوند. این اقلام که شامل زیورآلات، اجناس و ابزار کشاورزی و منزل هستند، به ۵۰ تا ۲۰۰ سال پیش تعلق دارند.

اولین موزه روستایی کشور کجاست؟


موزه نگل مکمل مجموعه توریستی روستای نگل به حساب می‌آید. این موزه زندگی اهالی روستای نگل را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

از جاذبه‌های گردشگری دیگر روستای نگل می‌توان به دریاچه «چال آب»، قلعه‌گاه، پل بزرگ دوره صفویه و آبشار «قَلوَزه» اشاره کرد. قلعه‌ای که به قلعه یزدگرد سوم معروف شده نیز در روستای نگل قرار گرفته است.

خاطرنشان می‌شود از بین این جاذبه ها، قلعه‌گاه به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
باسلام" مسولین اصفهان چرا در استان اصفهان هیچ روستایی موزه ندارد.
Germany
فروغی
۰۹:۰۹ ۰۷ دی ۱۳۹۶
یک موزه روستایی در روستای کندلوس از توابع شهرستان نوشهر مازندران وجود دارد که قدمتی حدودا 30 ساله دارد. پس این موزه نمی‌تواند اولین باشد.
-
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۷ دی ۱۳۹۶
اقای فروغی اون اصلن موزه نیست
آخرین اخبار