آیت الله علوی گرگانی در پیامی به کنگره ی بزرگداشت آیت الله آقا‌نجفی‌ همدانی گفت:این عالم فقیه با ممارست در قرآن و روایات منشا خیرات فراوان شده­‌اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در ‌ پیامی به کنگره ی بزرگداشت آیت الله آقا‌نجفی‌همدانی اعلام کرد: بزرگداشت عالم، در حقیقت گرامی داشت حضرت باری تعالی است، علم و عمل حلقه وصلی‌ است که انسان را از ماهیت دنّی به علیین متصل می­‌نماید، عالم عامل به فراخور حال خود می­‌تواند جلوه‌ای از جلوات الهی شود و با اوج وصل، آینه‌ای تمام قد از ذات حق شود، اما عالم عامل بصیر، نوری‌است که ملجأ بشری بوده که در ظلمت تحیر و فتنه چون قطب نمایی خطا‌ناپذیر به هدایت می­‌پردازد.

مرحوم آیت الله آقا‌نجفی همدانی یکی از علمایی هستند که با در‌آمیختن علم و عمل و زهد و تقوا در کنار ممارست شبانه روزی با قرآن و تعمق و تفکر خاص در معانی آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) منشا خیرات و برکات فراوان شده­‌اند که کتاب وزین تفسیر انوار درخشان و شرح بر اصول کافی ایشان نمونه‌ای از اتصال آن عالم به مخزن بی پایان قرآن است.

آن عالم عامل از خرمن علمای بزرگ فقهی اصولی مخصوصاً مرحوم آیت الله العظمی نائینی‌ (ره) خوشه چینی نموده و از رشحات علماء اخلاق بهره برده است و عاشق حقیقی امام زمان (ع) و حامی نهضت انقلاب بوده است.

در پایان از دست اندرکاران این همایش کمال تشکر را داشته و از خدا متعال آرزوی توفیقات الهی را مسألت دارم.

آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین

انتهای پیام/ش

پیام آیت الله علوی گرگانی به  کنگره ی آیت الله آقا‌ نجفی‌ همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار