مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: طرح کشت باغات دیم مثمر در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شیب‌دار و کم بازده بروجرد با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا امینی  مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به بازدید روز گذشته معاون وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: در این بازدید طرح احداث باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده به‌عنوان پایلوت در لرستان و بروجرد آغاز شد.

وی افزود: یکی از طرح های زیرمجموعه طرح رفع موانع تولید وزارت جهاد کشاورزی احداث باغات دیم مثمر در اراضی شیب‌دار و کم بازده است که در کل کشور و ازجمله لرستان در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: در این طرح اراضی کم بازده کشاورزی متعلق به کشاورزان و نیز اراضی ملی که مستعد احداث باغات دیم هستند زیر کشت درختان دیم می‌رود که در بروجرد درختان مو و بادام به‌صورت دیم کشت خواهد شد.

وی بابیان اینکه این اراضی پس از کشت به کشاورزان واگذار می‌شود، عنوان کرد: در بروجرد ۱۰۰۰ هکتار طرح برای این منظور تهیه‌شده که ۵۲۰ هکتار از این میزان مصوب شده و تاکنون نیز ۴۵ هکتار چاله کنی شده که در این راستا ۱۳ هزار چاله حفرشده است.

امینی با تأکید بر اینکه اراضی کشاورزان باید مستعد کشت دیم از نظر خاک و دسترسی باشد گفت: روز گذشته با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی کاشت ۴۵ هکتار باغ در روستا‌های حاجی‌آباد و زرشکه شروع شد که این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

وی بازدید از سرخانه سیب بروجرد را از دیگر برنامه‌های روز گذشته حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در این شهرستان برشمرد و افزود: با توجه به تولید بالای سیب پاییزه به میزان ۳۵ هزار تن در بروجرد یکی از مشکلات امسال نبود بازار فروش داخلی بود که پیگیری‌هایی برای صادرات این محصول به کشور‌های همسایه صورت گرفت و در این راستا تا روز گذشته میزان ۵۰۰ تن سیب به‌صورت مستقیم به پاکستان صادرشده و این میزان تا ۳۰۰۰ تن نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

طرح کشت باغات دیم مثمر در بروجرد آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.