رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشورگفت: سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون مراجعه به سازمان ثبت و املاک کاهش یافته که این موضوع سلامت اداری را در پی داشته است.

کاهش مراجعات 30میلیونی به ادارات ثبت اسناد کشوربه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور دردیدار اعضای شورای قضایی استان با امام جمعه کرمان با گرامی داشت ۹ دیماه گفت: سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه کردیم.

وی افزود: نیازمند گسترش این روند نیز هستیم، حتی اگر برای رسیدن به آن الزاماتی را طراحی کنیم.

تویسرکانی با بیان اینکه دراین سازمان همه نوع خدماتی را از جمله ازدواج و طلاق تا حوزه‌های مهم اقتصادی و حتی مالکیت معنوی ارائه می‌کنیم اظهار داشت: ثبت اسناد و املاک سازمانی قدیمی با یک ساختار بروکراتیک است و با توجه به گستردگی وسیع آن در سطح کشور، نیازمند یک نظم جدید برای ارائه خدمات به مردم بودیم که توانستیم، بسیاری از مشکلات و معضلات آن را رفع کنیم.

وی همچنین تاکید کرد:در سازمان ثبت و املاک تمام اسناد به صورت الکترونیکی ثبت می‌شوند، و اکنون همه نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌ها در سازمان نظم یافته و از حالت قدیمی خارج شده‌اند.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با اشاره به اینکه شفافیت در امور حاکمیتی که امور ثبتی نیز یکی از آنان است، بسیار لازم و مهم است افزود: برای تحقق عدالت در جامعه و رفع بسیاری از مشکلات باید با شفافیت پیش برویم، این یک تأکید قرآنی است و فرهنگ‌سازی در این زمینه در جامعه ما احساس می‌شود.

تویسرکانی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات حقوقی و دعاوی ناشی از بی‌نظمی در حوزه مالکیت‌ها و معاملات است، فضا‌های تاریکی که در حوزه اقتصاد وجود دارد و جرائم و ناهنجاری‌هایی که ضربه‌های اقتصادی و اجتماعی ایجاد می‌کند، ناشی از همین بی‌نظمی بوده و شفافیت در این عرصه را نیازجدی احساس می‌کنیم.

وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گذشته یکی از عقب‌مانده‌ترین دستگاه‌های کشور بود و حجم عظیمی از دفاتر ریز و درشت و همین‌طور کاغذ‌های زیادی روی هم انباشته بودند، اما اکنون از این وضعت خارج شده و به نظم رسیده است، الکترونیکی شدن خدمات در سازمان ثبت اسناد موجب جلوگیری از فساد در جامعه شده است.

معاون قوه قضائیه تصریح کرد:این مسئله باعث کاهش رفت و آمد‌ها شده و از آنجایی که در گذشته در سیستم ثبت اسناد امکان رصد و تحلیل کردن مسائل سیستمی را نداشتیم، امروز می‌توانیم بر اسناد کنترل و نظارت بیشتری داشته باشیم واین نتیجه الکترونیکی شدن کارهااست.

انتهای پیام/ح

کاهش مراجعات مردمی به سازمان ثبت اسناد واملاک کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.