معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۹ ماه امسال ۲ هزار ۳۹۰ طرح اشتغالزا با ۳۷۵ میلیارد ریال برای مددجویان این نهاد حمایتی اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان با اعلام این خبر گفت: اجرای ۲ هزار و ۳۹۰ طرح اشتغال زا در استان نسبت به مدت مشابه ۱۷۰۰ درصد رشد داشته است.

حمیدرضا رحیمی نیا اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاونت مناطق محروم دفتر نهاد ریاست جمهوری ۹۵ درصد از طرح‌های اشتغالزای کمیته امداد امام خمینی استان فعال هستند.

وی خودکفایی، توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش برای کسب درآمد و داشتن زندگی شرافتمندانه از جمله نتایج این طرح‌های اشتغالزا دانست و گفت: ۷۰ درصد از مددجویان کمیته امداد در استان با دریاقت تسهیلات اشتغالزا خودکفا شده و به صورت خودجوش از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

رحیمی نیا با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲ هزار ۶۰۰ مصوب و موافقت نامه اعتبارات این طرح‌ها نیز به بانک‌های عامل برای پرداخت ابلاغ شده است افزود: تا پایان امسال سه هزار و ۱۰۰ طرح اجرا و برای بیش از ۶ هزار نفر از مددجویان نیز شغل ایجاد می‌شود.

وی سقف پرداخت تسهیلات اشغالزایی کمیته امداد در قالب خود اشتغالی و کارآفرینی را از ۱۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این طرح‌ها در زمین‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، مرغ بومی، دانش بنیان، گیاهان دارویی صنفی، صنعتی و خدماتی است.

رحیمی نیا حداقل درآمد برای خودکفایی مددجویان کمیته امداد را یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: مدت زمان برای به ثمر رسیدن این طرح‌ها بین یک ماه تا یک سال است.

 

انتهای پیام/ش

اجرای ۲ هزار طرح اشتغال از سوی کمیته امداد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.