صدیق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش 30 درصدی بودجه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال 97

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران گفت: بودجه 97 پارک علم و فناوری دانشگاه حدود 30 درصد نسبت به بودجه سال 96 افزایش داشت.

افزایش 30 درصدی بودجه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال 97/مشکلات مالی گربانگیر پارک علم و فناوری دانشگاه تهرانمحمدجعفر صدیق معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در برنامه سوم دانشگاه تهران، پارک علم و فناوری این دانشگاه ماموریت بسیار جدی را مبنی بر برنامه ریزی برای تولید اسپین آف‌های دانشگاهی دارد که مسیر آن از قبل شروع شده است و در آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: همیشه نرخ گسترش پارک علم و فناوری و فعالیت‌هایش از نرخ بودجه دولت سریع تر بوده و امسال هم همین طور است.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران اظهار داشت: بودجه 97 پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حدود 30 درصد نسبت به بودجه سال 96 افزایش داشت و بودجه سال 96 هم نسبت به بودجه سال 95 حدود 50 درصد رشد داشت، ما با سرعت بیشتری نسبت به بودجه دولت در حال حرکت هستیم و در واقع می توانیم بیشتر از این هم جذب کنیم ولی محدویت‌های دولت در بودجه  اجازه این کار را به ما نمی‌دهد.

صدیق تصریح کرد: عمده بودجه هم صرف برنامه ریزی رشد شرکت‌های رویشی و برنامه‌هایی مثل شکوفایی یک و 2 که ایده‌های بازار پسند را حمایت می‌کنند، می‌شود.

وی بیان کرد: ما ظرفیت‌های زیادی داریم که متاسفانه  به دلیل مشکلات مالی نمی توانیم آنها را پرکنیم.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران عنوان کرد: ما در حال تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین هستیم و امیدواریم حدود 10درصد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ما قبل از فارغ التحصیل شدن بتوانند ایده‌هایشان را به کسب و کار تبدیل و شرکت تاسیس کنند که البته این عدد، آرمانی است و منابع و انرژی بیشتری را می‌خواهیم.

صدیق اضافه کرد: بنابراین برای برنامه سوم این عدد آرمانی ماست ولی معتقدم اگر این برنامه تحقق یابد به عددهای بالاتر ازآیند می رسیم.

وی یادآورشد: دانشجویان ما هدفی  برای کارآفرینی ندارند و بیشتر به دنبال کارمند شدن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار