معاون وزیر راه و شهرسازی از اتصال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی سراسری خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آئین آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ باند دوم جهرم به لار، در جهرم با اشاره به عملیات اجرایی ۳ هزار و ۴۱۰ کیلومتر مسیر جاده ریلی در کشور، بیان کرد: قسمتی از این مسیر ریلی به طول ۹۱۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده که در صورت تکمیل کل خط، ۵ مرکز استان کشور به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نزدیک به یک هزار و ۳۴۰ کیلومتر آزاد راه جدید در ۱۶ پروژه در حال عملیات اجرایی است، تصریح کرد: بخشی از این پروژه‌ها به عنوان بزرگ مقیاس هستند و تأثیر زیادی در شبکه حمل و نقلی کشور دارد و تا پایان امسال ۳۵۰ کیلومتر از این آزادراه‌ها را به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از عملیات اجرایی ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: تا پایان امسال بر اساس برنامه اجرایی باید ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه در محور‌های مختلف به بهره‌برداری برسد.

خادمی با بیان اینکه در استان فارس در ۳ بخش عملیات اجرایی وجود دارد، اضافه کرد: ۳ پروژه ریلی در استان فارس در حال اجرا است که با روند پیشرفت این پروژه‌ها ۲ مسیر تا پایان دولت دوازدهم به پایان خواهد رسید.

وی آزادراه شیراز به اصفهان را بزرگترین آزادراه کشور از لحاظ طول دانست و افزود: این آزادراه که تحول بسیار بزرگی در شبکه حمل و نقل جاده‌ای در استان فارس و کشور به همراه خواهد داشت، به طول ۲۱۰ کیلومتر درحال احداث است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور سهم استان فارس را در برنامه احداث بزرگراه ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر دانست و گفت: افزون بر یک هزار کیلومتر از بزرگ‌راه‌های استان فارس به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی نزدیک به ۹۵۰ کیلومتر دیگر نیز در حال اجرا است.

وی محور جهرم به لار و بندرعباس را میانبری به‌منظور اتصال شیراز به بندرعباس دانست و بیان کرد: باند اول این محور پر ترافیک با روند مناسبی اجرا شده و ۱۰۰ کیلومتر از این باند زیر بار ترافیک رفته است.

خادمی با بیان اینکه عملیات اجرایی افزون بر ۶۰ کیلومتر از این محور در حال اجرا است، افزود: ادامه احداث این محور مواصلاتی درحال مطالعه است که ۸۰ کیلومتر از آن به صورت بزرگراه احداث می‌شود.

در این مراسم عملیات اجرایی ساخت ۲۵ کیلومتر از باند دوم محور جهرم به لار با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

انتهای پیام/ن

۵ مرکز استان به شبکه ریلی سراسری متصل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.