مدیر کل گمرک استان همدان گفت:درآمد گمرکی استان ، نه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش داشته است.

 رشد ۳۸ درصدی در آمد گمرکی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی، مدیر کل گمرک استان همدان درادامه افزود:در آمد گمرک استان از آغاز سال تا پایان آذر ماه ۱۳۸ میلیارد ریال بوده است.

وی بابیان اینکه در این مدت صادرات استان همدان از نظر ارزش دلاری ۹ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته است اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون کالاهای مختلفی به ارزش بیش از ۱۰۵ میلیون دلار از استان  صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان همدان خاطرنشان کرد : کشمش، لبنیات، سیمان، سفال، سیب زمینی، شوریجات وترشیجات و ظروف تفلون از عمده کالاهای صادراتی استان است.

خشوعی توضیح داد: کل اقلام کالاهای صادراتی این استان ۸۱ قلم است  که به کشورهای عراق، روسیه، امارات، پاکستان، افغانستان، سومالی، هلند، ترکمنستان و قطر صادر شده است.

خشوعی بیان د اشت: در نه ماهه امسال ۱۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۳میلیون دلار وارد استان شده است که از نظر ارزش دلاری ۱۲۹ درصد و به لحاظ وزنی ۴۳ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر کل گمرک استان همدان در پایان گفت: عمده کالاهای وارداتی این استان مواد اولیه واحدهای تولیدی و خطوط تولید و تجهیزات نیروگاه خورشیدی است.

انتهای پیام/غ

۸۱ قلم کالاه عمده صادرات استان همدان به کشورهای هدف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار