متوسط درآمد؛

متوسط درآمد سرانه مردم لرستان کمتر از میانگین کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت:متوسط درآمد سرانه مردم لرستان نسبت به میانگین کشور کمتر بوده و این یکی از موانع حضور بخش خصوصی در استان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی‌هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان بیان کرد: لرستان ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه‌های مختلف داشته، اما این ظرفیت‌ها به فعلیت نرسیده‌اند و برای بهبود شرایط بخش خصوصی باید وارد عمل شود.

وی ادامه داد: برای حضور بخش خصوصی اولین مانع پایین بودن متوسط درآمد سرانه مردم ارزیابی می‌شود، به نحوی که سرانه درآمد مردم این دیار ۶۰ درصد میانگین کشوری بوده و در نتیجه پس انداز کم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان عنوان کرد: بر اساس آمار‌ها منابع بانک‌های دولتی در لرستان ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که مصارف آن‌ها ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و به بیان دیگر بانک‌های دولتی ۱۲۶ درصد از منابعشان را مصرف کرده‌اند.

چگنی اظهار داشت: در مقابل بانک‌های خصوصی آنگونه که باید و شاید در زمینه مصرف منابعشان در لرستان به خوبی عمل نکرده‌اند و انتظار می‌رود در این راستا اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی ادامه داد: در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان ۲۲ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه عقد شد که بر اساس متوسط سرانه برای تحقق این سرمایه گذاری‌ها به ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیازمند هستیم.

این مسوول افزود: انتظار می‌رود شورای هماهنگی بانک‌های خصوصی در لرستان نیز تشکیل شود تا بتوان از طریق آن مشکلات را پیگیری کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان عنوان کرد: انتظار داریم که بانک‌ها از منابع سایر استان‌ها نیز برای توسعه لرستان استفاده شود تا شاهد کاهش معضلات کنونی در حوزه اشتغال استان باشیم.

انتهای پیام/م

متوسط درآمد سرانه مردم لرستان کمتر از میانگین کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.