سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سیروان از ساخت کارگاه صنایع تبدیلی در بخش فرآوری محصول زیتون در این شهرستان خبر داد.

کارگاه فروآری زیتون در سیروان راه اندازی شد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ احمد محمدی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سیروان با بیان اینکه یکی از تولیدکنندگان پیشرو در راه‌اندازی کارگاه فروآری زیتون در سیروان بخش کشاورزی در این شهرستان اقدام به ساخت کارگاه صنایع تبدیلی در بخش فرآوری محصول زیتون کرده است بیان کرد: سطح زیر کشت باغات مثمر زیتون در این شهرستان 20 هکتار است که از هر هکتار حدود یک تن زیتون مرغوب برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این کارگاه برای حدود 30 نفر اشتغال ایجاد شده اضافه کرد: محصولات فرآوری شده در این کارگاه به مرکز استان و سایر استان‌های همجوار صادر می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سیروان با اشاره به اینکه فرآوری زیتون در این کارگاه به دو صورت انجام می‌گیرد ادامه داد: کنسرو کردن (شور زیتون) که در اوایل شهریور ماه آغاز و تهیه روغن زیتون که بسته به شرایط آب و هوایی منطقه از اوایل آبان تا اواخر آذر ماه صورت می‌گیرد .

محمدی اظهارکرد: دوره زمانی برای تهیه یک روغن مرغوب از زمان برداشت تا روغن کشی حدود 48 ساعت طول می کشد که این امر باعث می‌شود روغن زیتون درصد اسیدی کمتری داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه روغن کشی زیتون با دستگاه به دو صورت پرس سرد و پرس گرم است، افزود: در پرس سرد میزان درصد روغن کشی حدود 10-8 درصد می‌رسد و در پرس گرم این میزان به حدود 15-17می‌رسد .

انتهای پیام/ د

راه اندازی کارگاه فروآری زیتون در سیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.