آغاز صادرات سیب استان فارس به قطر

رئیس سازمان تعاون روستایی فارس از آغاز صادرات سیب استان به قطر از هفته آینده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد بهجت حقیقی رئیس سازمان تعاون روستایی فارس با اشاره به تخصیص مشوق‌های صادراتی برای محصول سیب، گفت: اتحادیه باغداران استان فارس ۳ غرفه برای فروش محصولات باغی استان فارس در نمایشگاه دائمی قطر اجاره کرده است و سیب استان فارس برای صادرات به قطر و عمان از هفته آینده در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

وی افزود: اگر مشکل حمل و نقل حل شود محصولات جالیزی و تره‌بار استان فارس نیز از طریق این غرفه‌ها در کشور قطر عرضه خواهد شد.

بهجت حقیقی با بیان اینکه امسال در مجموع هزار و ۲۵۰ تن سیب درجه ۳ از کشاورزان استان فارس خریداری و برای تولید کنسانتره و آبمیوه به کارخانه‌ها فروخته شد، اظهار داشت: سیب ذخیره برای میوه شب عید نیز به اندازه کافی خریداری شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قرار خرید پرتغال نیز با باغداران استان فارس بسته شده و پیش خرید پرتغال شب عید نیز انجام شده است، ادامه داد: برداشت پرتغال والنسیا استان فارس از نیمه بهمن ماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان فارس تصریح کرد: از آنجا که امسال سال ثمر درختان میوه بوده است، میوه‌های خریداری شده برای شب عید بهترین کیفیت را دارد.
انتهای پیام/ر

عرضه سیب فارس در نمایشگاه دائمی قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار