نماینده پیشین مجلس گفت: آمریکا به دنبال محدود کردن بنیه دفاعی کشورمان است.

حسین سبحانی‌نیا عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: مواضع آمریکا پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ تقریبا مشخص بوده و آن مقابله با سیاست خارجی ایران در عرصه جهانی و خاورمیانه بوده است.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس نهم ادامه داد: ایالات متحده برای جبران شکست‌های خود در خاورمیانه سیاست‌های محکمی در جهت ایجاد پیوند میان رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی اتخاذ کرده است تا بتواند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

سبحانی‌نیا محدود کردن توان دفاعی کشورمان را مهمترین هدف واشنگتن برشمرد و افزود: مقابله با برجام یکی از اهداف اساسی ایالات متحده است و این مسئله یکی از موارد مهم سخنرانی‌های ترامپ در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

وی بیان کرد: کنگره آمریکا از سیاست‌های ترامپ مبنی بر تهدید ماهیت برجام حمایت می‌کند و در مواردی شاهد اتحاد و همکاری دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان علیه ایران هستیم که این مسائل برای جبران شکست سیاست‌های آنان در منطقه غرب آسیا بوده است.

نماینده پیشین مجلس با اشاره به شکست دولت خودخوانده داعش در منطقه بیان کرد: ایران عامل اصلی نابودی این گروهک تکفیری در سوریه و عراق بود. علاوه بر این موضوع، تهران یکی از عوامل مهم جلوگیری از تجزیه عراق بود که نقش سازنده ایران در منطقه باعث شد تا آمریکا  نتواند این مسائل را تحمل کند و به همین دلیل اقدام به تهدیدات مکرر ایران کرد.

سبحانی‌نیا در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که ترامپ بر سر کار باشد مواضع تند و بی‌حسابش استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترامپ ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار