رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در استان هرمزگان خبر داد و گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که به مراکز آتلیه مطمئن مراجعه نمایند.

تبلیغات عجیب در شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویرخصوصیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ دوم علی‌اصغر افتخاری اظهار کرد: برابر مراجعه یکی از شهروندان استان هرمزگان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، در یکی از پیام رسان‌های موبایلی فردی ناشناس اقدام به انتشار تصاویر عروسی وی نموده که این امر باعث آبروریزی شاکی در بین آشنایان شده است.

این مسئول انتظامی در ادامه بیان کرد: در بررسی‌های فنی و تخصصی متهم به هویت آقای ا.ذ شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا دلالت گردید.

سرهنگ افتخاری با اشاره به اینکه متهم یکی از کارکنان آتلیه می‌باشد، گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید تصاویر مربوط به شاکی نیز توسط مدیر آتلیه در صفحه دیگری از شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شده بود.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی مدیر آتلیه دستگیر گردید، افزود: در بازجویی به عمل آمده از مدیر آتلیه، به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت هدف از انتشار تصاویر مشتریان ،تبلیغ، بازاریابی و کسب درآمد بیشتر بوده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: به آتلیه‌ها و مراکزی که تصاویر خصوصی افراد به امانت در پیش آنها نگهداری می‌شود تأکید می‌گردد از انتشار تصاویر مشتریان خود در فضای مجازی خودداری نمایند و در حفظ و نگهداری آنها نهایت دقت را داشته باشند چراکه در صورت بروز هرگونه جرم و انتشار تصاویر در شبکه‌های اجتماعی با اینگونه افراد برخورد قانونی خواهد شد.

سرهنگ افتخاری هشدار داد: شهروندان پس از دریافت تصاویر و فیلم‌های خود از مراکز آتلیه، از مدیر اینگونه مراکز درخواست نمایند که تصاویر آنها را از روی سیستم‌های خود حذف نمایند.

این مسئول انتظامی در پایان گفت: در صورت مواجه با هر گونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir در بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌رسانی نمایند.

منبع: پلیس فتا

انتهای پیام/

تبلیغات عجیب در شبکه های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار