فیلم مستند پرواز در غربت العماره با موضوع رشادت‌های آزاده شهید علی احمد قیطاسی در اردوگاه العماره عراق در شهرستان نهاوند تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان علی کاظم نادری کارگردان و مستند ساز سینما حقیقت اظهارداشت: این دومین فیلم مستندی است که با موضوع رشادت‌های شهدای نهاوند در طول دوران دفاع مقدس در این شهرستان تولید می‌شود.

وی گفت: نخستین فیلم با موضوع شهدای روستای دره ابراهیم تولید شد که از شبکه استانی همدان پخش شد.

وی افزود: موضوع فیلم شهدای آزاده اردوگاه العماره عراق می‌باشد که خانواده شهیدان قیطاسی با وجود گذشت سالیان سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز همان روحیه ایثار و گذشت و فداکاری را دارند.

نادری اظهار داشت:پدر خانواده استوار بازنشسته ارتش جناب آقای ستار قیطاسی، انسانی مومن و مردمی و دارای نظم با همان روحیه نظامی و دوستدار مردم و کشور و جان و ناموس مملکت است کسی که به هنگام جنگ و تجاوز ناجوانمردانه دشمن خود و فرزندان خویش را مانند بعضی‌ها از معرکه و خط مقدم دور نکردندوبرعکس با تربیت صحیح و روحیه ایثار خویش آنان را تشویق به دفاع از کشور و وطن نمودند.

کارگردان مستند ساز سینما حقیقت بیان کرد: یکی از فرزندان این خانواده جذب سپاه شد علی محمد و در عملیات‌های زیادی در قصر شیرین و بازی دراز حماسه‌ها آفرید و جانباز شد و بعد سالیان دراز در روز عید قربان سال ۶۹ به دیدار معبود خویش شتافت.

نادری گفت: علی احمد فرزند دیگر چندین بار از طریق بسیج عازم جبهه شد و سپس وارد ژاندارمری و نیروی انتظامی فعلی شد و باشجاعت خویش جزء دسته شناسایی شد و بعد اسارت و مفغودالاثری در حالی که مقدمات آزادی او فراهم شده بود به خاطر دفاع ازحق آزادگان از آزادی خود گذشت و با درگیری با عراقی‌ها در اردوگاه توسط بعثی‌ها به شهادت رسید.

وی اظهارداشت:فرزند سوم خانواده هم سالیان سال است بخاطر گاز‌های شیمیایی با درد‌های ناشی ازآن دست و پنجه نرم می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: خانواده آقای قیطاسی و پدر خانواده بجز حقوق بازنشستگی خویش هیچ سهمی از انقلاب برای خود قائل نیستد و معتقدند ایثار، شجاعت، شهامت و شهادت را با هیچ چیز مادی نمی‌توان عوض نمود.

نادری گفت: کار تولید و تصویر برداری از مستندپرواز در غربت العماره همزمان با سالگرد شهادت علی احمد قیطاسی در منزل شهیدان قیطاسی در روز ۲۸ آبان ماه سال جاری در شهرستان نهاوندبه مدت یک هفته به پایان رسید و وارد مراحل تدوین گردید.

در این فیلم از صحنه‌های جنگ و دفاع مقدس و اردوگاه اسراء در عراق و العماره استفاده و با آزادگانی که در این اردوگاه دوران اسارت خود را سپری کرده اند دیدار و گفتگو شد.

مستند ساز نهاوندی اظهار داشت:نام فیلم: پرواز در غربت العمارطرح و کارگردانی و تدوین: علی کاظم نادری برنامه ریزی و دستیار کارگردان: علی سهرابی مشاور کارگردان: سید عبدالرضا قریشی زاده گویندگان متن: سید عیسی صفویان و موسی رفیعی زمان فیلم ۳۰ دقیقه می‌باشد که با همکاری بسیج رسانه نهاوند و مرکز اسناد و آرشیو کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه تهیه شده است.

انتهای پیام/ز

مستند پرواز در غربت العماره در نهاوند تولید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدحمیدوند
۱۱:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۶
سلام.خیلی خوشحال ومفتخریم از اینکه پیگیر رشادت ویادآوری دفاع مقدس فردی از خطه ی روستای دره ابراهیم هستید....
محمد حمییدوند