فرماندار مشهد گفت : ایمن سازی جامعه و ضمانت رفتاری جامعه در گرو توجه به مسائلی مانند دهه فجر است و باید جوانان و جامعه را از درون واکسینه کنیم.

ضمانت رفتاری جامعه در گرو توجه به دهه فجر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رحیم نوروزیان فرماندار مشهد در نهمین جلسه شورای اداری مشهد گفت :مشکلات و نارضایتی‌هایی درجامعه وجود دارد و در مشهد و خراسان رضوی مسئله صندوق‌ها و موسسات بیش از آنچه که هست بزرگنمایی می‌شود.

فرماندار مشهد افزود: دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت حل مشکلات موسسات پرداخت کرده است و دستگاه قضایی در این زمینه همکاری داشته است.

نوروزیان با اشاره به اینکه یک سری عناصر افراطی که نیرو‌های خودی هستند مشکلات متعددی ایجاد می‌کند و آتش و خوراک برای بدخواهان فراهم می‌کنند، گفت:: فضای رسانه‌ای بیگانه مرتبا منتظر ایجاد موج است تا بر آن سوار شود.


وی افزود: هم اکنون کشور در رتبه ۱۷ تولید رشد علمی است و در سرعت رشد در جهان اول هستیم و این‌ها را باید به مردم بگوییم و در زمینه جراحی قلب کودکان در رتبه نخست جهان هستیم.

فرماندار مشهد گفت : سومین کشور در پیوند اعضا هستیم و امید به زندگی زنان قبل انقلاب ۵۷ سال بود که به از انقلاب به ۷۶ سال رسیده است.

نوروزیان ادامه داد: باید در دهه فجر این عوامل را برجسته کنیم و رفتار ما مراقب باشیم برنامه ریزی کنید محلات محروم و مشکل دار شهر را به اتفاق برویم و مسائل مردم را از نزدیک ببینیم و حل کنیم.

وی افزود: تکلیف ما دربرنامه ششم توسعه طبق سند تقسیم کار باید ۲۵ درصد آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی به اقدامات دولت برای موسسات و صندوق‌های اعتباری خراسان اشاره کرد و گفت: برای صندوق و موسسات مالی اقدامات موثری انجام شده به عنوان مثال موسسه الزهرا رقم پرداختی ۱۵۵ میلیارد ریال بوده و ۱۷ هزار و ۱۵۵ حساب تعیین تکلیف شده است و موسسه پیوند مشکلاتی داشته است گره گشایی در هفته بعد انجام می‌شود و موسسه بدرتوس حساب‌های کمتر از ۲۰۰ میلیون ریال به کاسپین منتقل شده و موسسه افضل توس تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت شده است و همچنین ۹۸ درصد بدهی موسسات وحدت تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت شده است.

مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان در این جلسه گفت:یکی از رویکرد‌های مهم کمیته امداد توانمندسازی و اقدامات محوری اشتغالزایی است که بالغ بر ۹۳ هزار و ۴۵۲ مورد طرح اشتغالزایی ایجاد شده است که به صورت متوسط بیش از دو نفر اشتغال پیدا کردند.

وی افزود: کمیته امداد نگاهش صرفا اشتغالزایی نیست بلکه ساماندهی وضعیت خانواده‌ها و دمیدن روح امید به خانواده‌های که مشکل دارند است.
مسعودیان راد ادامه داد: نگاه کمیته امداد نگاه فرایندی است که یکی از دستگا‌ه‌های موفق در اشتغال‌های خرد و خانگی طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد است که قبل از آن نیاز سنجی میکنیم و اموزش‌های متناسب و بیمه کردن طرح‌ها است که بالغ بر ۱۲ هزار طرح در مشهد رقم خورده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت : اعتبارات سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان بوده و امسال بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبارات بانکی و ۷۰ میلیارد تومان اعتبارات امدادی و در کل ۱۲۰ میلیارد تومان جذب منابع اعتباری بوده است.

وی افزود: از این مقدار اعتبار امسال اعتبار مشهد به دلیل اهمیت آن ۳۰ درصد از اعتبارات پیش بینی شده است که ۲۴۱ میلیارد ریال است که بیش از ۱۰ میلیارد تومان آن جذب شده است و باید از اهتمام استاندار تشکر کرد.

انتهای پیام//ف. غ.

 

 


ایران سومین کشور در پیوند اعضا

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.