وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد در سفر هفته آینده خود به لندن بتواند از سفارتخانه جدید و جنجال‌برانگیز این کشور در انگلیس بازدید کند.

ابراز امیدواری تیلرسون درباره بازدید از سفارت جدید آمریکا در سفر به لندنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، ابراز امیدواری کرد بتواند در سفر هفته آینده به لندن از سفارتخانه جدید و جنجال برانگیز آمریکا در این شهر بازدید کند؛ اما وزارت خارجه آمریکا در عین حال اعلام کرد هنوز درباره برگزاری مراسمی رسمی به منظور افتتاح ساختمان جدید سفارتخانه با حضور تیلرسون تصمیم گیری نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سفر ماه آینده خود به لندن را به منظور افتتاح سفارت جدید آمریکا لغو کرد. ترامپ دلیل این اقدام خود را عدم تمایل برای تایید توافق بدی که در دوره دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا صورت گرفته است خواند. با وجود این، گزارش‌ها نشان می‌دهد دلیل اصلی لغو سفر ترامپ به لندن ترس او از مورد استقبال قرار نگرفتن بوده است.

تیلرسون که از سفر به ساحل غربی آمریکا به واشنگتن بازمی گشت در گفتگو با خبرنگاران به افتتاح رسمی سفارت در زمان حضور وی در لندن اشاره نکرد اما ابراز امیدواری کرد بتواند به آنجا برود.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روز پنجشنبه خود گفت هیچگونه مراسم رسمی برای افتتاح سفارت به وسیله تیلرسون در نظر گرفته نشده است.

ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه با رویترز با انتقاد از ساختمان جدید سفارت، گفت هزینه نهایی آن بسیار فراتر از بودجه پیش بینی شده بوده است. ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا در سال 2018 میلادی به انگلیس سفر می کند یا خیر فقط به این نکته اشاره کرد که برای سفر به این کشور دعوت شده است و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

با وجود گذشت یک سال از آغاز ریاست جمهوری ترامپ وی هنوز به انگلیس به عنوان نزدیکترین متحد آمریکا سفر نکرده است و این درحالی است که بسیاری از انگلیسی ها اعلام کرده اند مخالف سفر ترامپ به کشورشان هستند و در مقابله با آن دست به اعتراض خواهند زد.

 

انتهای پیام/

تمایل تیلرسون برای بازدید از سفارت جدید آمریکا در لندن

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار