مدیر جهادکشاورزی ملکان از تاسیس صندوق توسعه صادرات محصولات کشاورزی در ملکان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیوند مدیر جهادکشاورزی ملکان در جلسه کارگروه کشاورزی،آب و منابع طبیعی ملکان گفت: مقدمات و مراحل اداری تاسیس صندوق توسعه صادرات کشاورزی در ملکان انجام شده و در مرحله انتخاب هیات مدیره می باشد.

مدیر جهادکشاورزی ملکان هم چنین از تخصیص 150 میلیارد ریال جهت اجرای آبیاری تحت فشار و احداث کانال های آبیاری 3 و4 در این شهرستان خبر داد.

حسن علیوند افزود: این اعتبار از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و سایر اعتبارات سازمان جهادکشاورزی استان تامین شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح ها حدود چهار میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی شهرستان ملکان صرفه جویی شده است.

علیوند در ادامه از تاسیس صندوق توسعه صادرات محصولات کشاورزی در ملکان خبر داد و گفت: مقدمات و مراحل اداری تاسیس این صندوق انجام شده و در مرحله انتخاب هیات مدیره می باشد.

مدیر جهادکشاورزی ملکان همچنین از پرداخت تسهیلات با نرخ پنج درصد در بخش کشاورزی خبر داد.

وی از سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی فعال در این بخش خواست جهت بهره مندی از این فرصت به سایت اینترنتی کارا و یا اداره جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

علیوند یادآور شد: کلیه طرح های پیشنهادی با پروانه یا بدون پروانه می توانند جهت انجام فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی طبق ماده ۱ تبصره ۴ از تسهیلات حوزه کشاورزی استفاده کنند.

وی گفت: طرح های پیشنهادی در حوزه کشاورزی نیازی به دریافت کاربری ندارند و در کمترین زمان مجوز احداث برای آن صادر می شود.

وی در ادامه از پیگیری جهت پرداخت حق غرامت کشارزان ملکانی خبر داد و اظهار کرد: به علت سرمازدگی سال زراعی گذشته حدود 65 درصد از باغات شهرستان ملکان دچار خسارت شده است.

 

انتهای پیام/ش

اختصاص 150 میلیارد ریال جهت اجرای آبیاری تحت فشار در باغات شهرستان ملکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار