آیت الله جوادی آملی گفت:حوزه‌های علمیه پیش از این با ثلث اموال و وقف‌ها اداره می‌‌شد،سازمان اوقاف و امور خیریه باید بودجه حوزه‌های علمیه را جدی بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله جوادی آملی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در عین حالی که از نظام و انقلاب اسلامی حمایت و به دولت احترام می کنند، اما باید مستقل باشند.

وی اظهار کرد: روحانیت نباید به جناح و گروه‌های سیاسی وابستگی داشته باشد و دلیل اینکه در اغتشاشات اخیر، خطه آذربایجان آرامش خود را حفظ کرد، همین بود.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: حوزه‌های علمیه پیش از این با ثلث اموال و وقف‌ها اداره می‌‌شد، سازمان اوقاف و امور خیریه باید بودجه حوزه‌های علمیه را جدی بگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه با اشاره به پیشینه روشن حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی عنوان کرد: خطه آذربایجان در گذشته علمای بزرگی را تربیت و به دنیای اسلام معرفی کرده است، در عصر امروز هم این ظرفیت در حوزه‌های علمیه وجود دارد که علامه طباطبایی های دیگری تربیت و معرفی شوند.

وی تاکید کرد: امروز تمام نهادهای این نظام در کشور و آذربایجان شرقی مانند دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و ... نیازمند حضور طلاب هستند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اخباری که از خطه آذربایجان شرقی از زمان حضور حضرتعالی به گوش ما رسیده، امیدبخش است.

انتهای پیام/ح

حوزه‌های علمیه باید مستقل باشد/روحانیت نباید به جناح و گروه‌های سیاسی وابستگی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار