مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون از آغاز مرمت بناهای مرکز محله سردشت فردوس خبر داد.

کرم پور،مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت:مرمت و بازسازی بناهای مرکز محله سردشت از محل اعتبارات پایگاه شهر تاریخی تون و مشارکت در تعمیر و مرمت بناهای تاریخی آغاز شد.


وی افزود: مرکز محله سردشت یکی از مهمترین گره های شهری در شهر تاریخی تون پیش از زلزله بوده که با بناهای شاخصی چون مسجد، آب انبار، حوض انبار، اتاق اکابر و خانه های تاریخی افراشته و صدرالسادات از اهمیت زیادی به لحاظ ساختار معماری شهری برخوردار است و مرمت این مرکز محله با هدف ایجاد یک محور فرهنگی و گردشگری در مجموعه جهت بازدید و استفاده پژوهشگران و گردشگران آغاز شد و ادامه خواهد داشت.


کرم پور گفت:مهمترین اقدامات انجام شده در این نقطه آواربرداری، استحکام بخشی، بازسازی جرزها و پوشش های تخریب شده، اجرای اندود کاه گل جداره ها و بام سازی است.


وی افزود: علاوه بر مرمت و ساماندهی این مرکز محله، خانه های صدرالسادات و طبسی (از بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی) که در مجاورت این مرکز محله واقع شده از محل اعتبارات مشارکت در تعمیر و مرمت ابنیه تاریخی استحکام بخشی و حفاظت شده و در ادامه با تخصیص اعتبارات بیشتر مرمت آن کامل خواهد شد.
انتهای پیام/ب


بناهای مرکز محله سردشت فردوس مرمت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار