رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: اجرای قانون برنامه ششم توسعه می‌تواند بسیاری از مشکلات طرح تحول سلامت را حل کند.

هزینه‌های بالا، طرح تحول سلامت را دچار مشکل کرده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در صحن علنی امروز(سه‌شنبه، 3 بهمن ماه) در گزارش خود از عملکرد 8 ماهه بودجه سال 96 وزارت بهداشت گفت: این که هیئت رئیسه به ما اعلام کرد 4 روزه عملکرد بودجه‌ای را بررسی کنیم قدری غیرمترقبه بود اما برای شروع کار خوب است.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از چالش‌های بخش سلامت اظهار کرد:‌ در این طرح مردم در مراجعه به بیمارستان‌ها و همچنین برای بیماری‌های صعب العلاج اقدامات خوبی انجام داد و توانستیم درصدی از GTP را از 6 درصد به 9.2 درصد افزایش دهیم و پرداختی‌ها از جیب مردم از 53 درصد به 38 درصد رسیده است.

نوبخت تأکید کرد: البته تعرفه‌ها و تورم و میزان حضور مراجعان افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: سال گذشته با کمک دولت و دخالت کمیسیون‌های بهداشت، اجتماعی و تلفیق 8 هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت داده شد تا بدهی‌های خود را جمع کند اما این چاه ته ندارد و این رقم جواب نداد و امسال هم به کمک کمیسیون تلفیق 70 هزار و 500 میلیارد تومان به طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت در قسمت نظارت و رضایتمندی مردم خوب عمل کرده اما در بخش پرداخت حقوق پرستاران و پزشکان دچار مشکل است.

نوبخت اظهار کرد: مسئولیت سازمان بیمه سلامت را به وزارت بهداشت دادیم اما طی این چند ماه باز هم مشکل دارد و این تنها به دلیل خرج‌های زیاد است که باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با تأکید بر اینکه اجرای قانون برنامه ششم توسعه می‌تواند مشکلات این حوزه را حل کند، گفت:‌ پرونده‌های سلامت مردم هم باید الکترونیکی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
مشکلات با بررسی و با نظارت بیشتر به خوبی رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
طرح سلامت کی اجرا میشود ؟
آخرین اخبار