فلسفی گفت: ۲ هزار واحد، خانه بهداشت و درمانگاه روستایی در ایام دهه فجر در مناطق روستایی و عشایری به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح ۲ هزار واحد بهداشت و درمان در مناطق روستایی در ایام دهه فجربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله عالمی، نماینده ولی فقیه جهاد کشاورزی در نشست خبری رئیس کمیته روستایی و عشایری که به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:‌ با افزایش عمر انقلاب، در چند روز گذشته شاهد کینه توزی دشمن و بی‌حرمتی به پرچم جمهوری اسلامی ایران بودیم که در این ایام ضمن تجلیل از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن بایستی قباهت و زشتی دشمنان را برای مردم بازگو کنیم.

وی افزود: هر چه که از عمر انقلاب می‌گذرد، استکبار جهانی به کلمه عام خود بیانگر افزایش کینه و دشمنی‌ها است که در این ایام در نظر داریم با هوشیاری کامل مردم را در جریان این مطالب بگذاریم.

 عالمی ادامه داد: با برگزاری مراسم‌های مختلف دهه فجر در حوزه روستا و عشایر باید ارزش‌های عظیم انقلاب برای چندمین بار بازگو شود.

راه اندازی 6 هزار و 500 واحد بهداشت  روستایی و عشایری تا پایان سال

پیمان فلسفی مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه وزارت جهاد، از اجرای برنامه‌های مختلف در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و گفت: 28 دستگاه عضو از قبیل وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ اسلامی، بهداشت و درمان، وزارت ورزش، نظام صنفی کشاورزی، سازمان بسیج و سازندگی، سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان تعاون روستایی،‌ شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری بخش کشاورزی، سازمان حفظ نباتات، سازمان شیلات و صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان عشایر برنامه های مختلفی در ایام دهه فجر دارند.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار و 500 واحد بهداشت و درمان روستایی و عشایری تا پایان سال راه اندازی خواهد شد، افزود: 2 هزار واحد خانه بهداشت مرکز جامعه روستایی و درمانگاه روستایی در دهه فجر در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های کمتر از 20 هزار نفر جمعیت، افتتاح و مابقی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 فلسفی ادامه داد: وزارت بهداشت در توسعه زیر ساخت‌ها کیفیت خدمات تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده است، به طوریکه برای دستیابی به استاندارد لازم، حدود 7 هزار پروژه باید به بهره برداری برسد و از آنجا که به تنهایی این امر برای دولت مقدور نیست، با کمک خیرین و استانداران توافقاتی بدین منظور انجام شده است.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 4 هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان از سوی سازمان بهیاری و شهرداری در مناطق روستایی افتتاح شد،‌ افزود: امسال با رشد 10 تا 15 درصدی در مناطق مختلف کشور پروژه‌هایی مربوط به بهسازی روستایی بوستان و فضای سبز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این ایام 45 برنامه در مناطق روستایی و عشایری اجرا خواهد کرد، بیان کرد:  سازمان بسیج عشایر در 2 هزار و 35 پایگاه، 16 برنامه از قبیل سرکشی به خانواده‌های معظم شهدا، فضا سازی تبلیغاتی، شرکت در نماز جمعه و وزارت ورزش و جوانان، 150 برنامه مختلف توسط فدراسیون بومی و محلی تدارک دیده است.

 به گفته وی؛ نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور 39 نشست تخصصی و هم اندیشی در استان‌های مختلف و روستا‌های منتخب برگزار خواهد کرد.

 فلسفی با اشاره به برنامه شاخص صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان و روستاییان گفت: صدور 10 هزار حکم بازنشستگی پیش از موعد توسط صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایر صادر خواهد شد.

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه بنیاد شهید انقلاب در این ایام برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت مقام شهدا در مناطق روستایی و عشایری برگزار خواهد کرد، گفت: ارگان‌های دیگری نظیر دفتر زنان روستایی و عشایر 500 مورد صندوق اعتبارات خورد روستایی و عشایری در مناطق مختلف افتتاح خواهند کرد.

 وی با اشاره به اینکه شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکنون 108 صندوق با اعتبار 1400 میلیارد تومان در مناطق مختلف روستایی و شهری دایر کرده است، تاکید کرد: تسهیلات این صندوق از منابع داخلی و اعتبار بانک‌ها، تشکل‌ها و مشارکت بخش خصوصی تامین می‌شود که برای دهه فجر امسال نیز این صندوق برنامه‌های مختلفی دارد.

 به گفته وی؛ سازمان تعاون روستایی در این ایام تمامی اجناس خود را در فروشگاه‌های تعاون روستایی با 10 تا 15 درصد تخفیف ارائه خواهد کرد.

 فلسفی از برگزاری جشن‌های مختلف در روزهای 12 و 14 در حرم حضرت امام و همچنین اولین جشنواره قرآنی و فرهنگی در روزهای 17 و 18 در مشهد مقدس به منظور تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف خبر داد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار