رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۷ به ۱.۸ درصد کاهش یافت.

کاهش رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۷به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رشد اقتصادی انگلیس در سال ۲۰۱۷ به ۱.۸ درصد کاهش یافت.

سازمان آمار انگلیس امروز جمعه اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ مقدار اندکی کاهش یافته و رقم کلی آن به ۱.۸ درصد رسیده است. این در حالی است که رشد اقتصادی انگلیس در فاصله ما‌ه‌های اکتبر تا ‏دسامبر (سه ماهه چهارم)، بیشتر از حد افزایش یافته بود. ر.
شد اقتصادی انگلیس در سه ماهه چهارم سال گذشته نیم درصد بود و این درحالی بود که رقم این شاخص در سه ماهه سوم همین سال ۰.۴ درصد بود. اقتصاد دانان و ‏کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی که این خبرگزاری نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند رقم این شاخص در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به ۰.۴ درصد برسد.

تولید ناخالص داخلی انگلیس در سال ۲۰۱۶، ۱.۹ درصد رشد کرده بود. علت اصلی افت رشد اقتصادی انگلیس در سال گذشته، کاهش رشد اقتصادی در بخش خدمات بوده است. چون خدمات بخش اصلی کل تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. رشد بخش خدمات در انگلیس سال گذشته به ۱.۶ درصد رسید حال آنکه رقم این شاخص سال ۲۰۱۶ به میزان ۲.۵ درصد بود.

در همین مدت قدرت خرید مردم و خانوار‌های انگلیسی نیز به شدت کاهش یافته است. علت اصلی کاهش قدرت خرید مردم نیز در این کشور افزایش نرخ شاخص قیمت کالا و ‏خدمات مصرفی مورد ‏نیاز مردم و ‏خانوار‌ها بوده است. رقم این شاخص سال گذشته به سه درصد رسید که از میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران بیشتر بود. افزایش قیمت کالا و محصولات وارداتی به علت افت ارزش پوند انگلیس برابر دیگر ارز‌های معتبر جهان در سایه افزایش نگرانی‌ها درباره آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا در کاهش قدرت خرید انگلیس تاثیر گذار بوده است.

انتهای پیام/

رشد اقتصادی انگلیس کاهش یافت

برچسب ها: انگلیس ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار