جای تردید وجود دارد که وزارت دفاع انگلیس بتواند در بودجه بسیار انقباضی فعلی، اقدامات بهینه سازی بیشتری را به اجرا درآورد.

کمبود بودجه شدید؛ مشکل این روزهای وزارت دفاع انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «اکسپرس» در انگلیس اعلام کرد: نمایندگان پارلمان انگلیس اعلام کردند طرح ها برای تقویت مجموعه ای از کشتی های جدید نیروی دریایی، خودروهای زرهی و هواپیماهای جاسوسی، بدون تزریق10 میلیارد پوند بودجه، امکانپذیر نخواهد بود. این میزان پول برای اجرای تعهد وزیران انگلیسی در خصوص ساخت یا خرید سه فروند کشتی تدارکاتی، هشت فروند کشتی «تایپ 26 رزم جهانی»، خودروهای مکانیزه جدید زرهی و هشت فروند هواپیمای P-8A ساخت شرکت بوئینگ که برای گشت زنی هوایی بکار می رود، مورد نیاز است.

در عین حال در گزارشی جدید ادعا شده است دولت در بودجه دفاعی 178 میلیارد پوندی که برای ده سال آینده قولش را داده است، برای خرید این تجهیزات پولی اختصاص نمی دهد. از 178 میلیارد پوندی که دولت متعهد شده است در یک دهه آینده بپردازد، 82 میلیارد پوند صرف تجهیزات جدید و بیست و سه میلیارد و چهارصد میلیون پوند صرف حمایت از تمهیدات این کار می شود. 67 میلیارد و دویست میلیون پوند برای حمایت از تجهیزات فعلی هزینه می شود و پنج میلیارد پوند هم برای مواقع اضطراری نگه داشته خواهد شد.

در عین حال، نمایندگان «کمیته منتخب دفاعی» در پارلمان انگلیس درباره توانایی وزارت دفاع در خصوص عمل کردن به قولهایش، ابراز تردید کرده اند.

در این گزارش اعلام شده است توانایی طراحی، ساخت یا خرید کشتی های پشتیبانی، کشتی های رزمی، خودروهای زرهی و هواپیماهای گشت زنی دریایی منوط به در اختیار داشتن 9 میلیارد و 800 میلیون پوند دیگر از محل صرفه جویی هاست. وزارت دفاع انگلیس، در مجموع 14 میلیارد و 400 میلیون پوند برای مجموع پس انداز ناشی از اقدامات بهینه سازی تعیین کرد. هفت میلیارد و صد میلیون پوند پیش از سال 2015 و هفت میلیارد و سیصد میلیون پوند دیگر هم اخیرا اعلام شد. با وجود این، مقامات دفاعی فقط موفق شده اند چهار میلیارد و ششصد میلیون پوند از صرفه جویی های مورد نظر در مرحله نخست را محقق کنند.

جای تردید وجود دارد که وزارت دفاع انگلیس بتواند در بودجه بسیار انقباضی فعلی، اقدامات بهینه سازی بیشتری را به اجرا در آورد.

 

انتهای پیام/

 

کمبود بودجه دفاعی در انگلیس

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار