به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران به دفاع از طرح جدید ترافیک پرداخت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وضع کنونی طرح ترافیک در تهران نه کمکی به رفع ترافیک کرده و نه تأثیری در کاهش آلودگی هوا داشته است، اظهار کرد: در طول دوره قبلی شهرداری تهران، 42 درصد به ظرفیت تردد در محدوده طرح ترافیک افزوده شد که دلیل آن فشار دستگاهها و نهادهای مختلف برای افزایش سهمیه بوده است.
پورسید آقایی تصریح کرد: برای طرح جدید مطالعات زیادی صورت گرفته و نواقص آن رفع شده است و علاوه بر این از 4 ماه قبل برای بازنگری طرح ترافیک اقداماتی را در دست انجام داشتیم.
وی در خصوص ایدههای مورد استفاده در سایر کشورهای دنیا اظهار کرد: ترافیک در مناطق مرکزی شهر با تعیین قیمت کاهش پیدا کرده و نرخها برای ورود به محدوده مرکزی طرح ترافیک به روزرسانی شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نرخهای مصوب برای طرح جدید ترافیک، گفت: در این شرایط با اعمال این نرخها میزان تقاضای ورود به محدوده مرکزی شهر 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.
پورسید آقایی با اشاره به اینکه گرانی ورود به محدوده طرح ترافیک باعث میشود شهروندان از راههای جایگزین استفاده کنند، خاطرنشان کرد: نگرانیهایی در اجرای طرح ترافیک وجود دارد و اگر قیمتهای ورود به محدوده طرح ترافیک کنترل نشود، ما از سقف 103 هزار خودرو برای ورود به محدوده استفاده خواهیم کرد.
پورسید آقایی با اشاره به سهمیههای اقشار خاص برای ورود به محدوده طرح ترافیک، خاطرنشان کرد: 63 هزار خودرو مجوزهای دائمی میگیرند، اما برای این خودروها نیز مکانیزیم پرداخت وجود دارد تا ملزم به پرداخت 36 هزار تومان عوارض شوند.
وی افزود:مقامات کشوری، پزشکان و سایر مشاغلی که باید در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند، میتوانند مجوز دائمی بگیرند و روزانه 36 هزار تومان باید پرداخت کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طرح جدید نظر تمام دستگاههای اجرایی را جلب کرده است و مراجع تصمیمگیری قانع شدهاند، گفت: مسئولان رده بالا در استانداری، وزارت کشور و نیروی انتظامی این طرح را پذیرفتهاند و معتقدند که اجرای آن سبب کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.
انتهای پیام/